مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از مهارت‌آموزی ۳ هزار و ۴۲۳ زندانی در شش ماهه نخست سال در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۳۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹ 21 October 2023

شهرام ملایی هزاروندی به اشاره به عملکرد نیمه اول سال در آموزش مهارتی زندانیان، اظهار کرد: با توجه به تفاهم‌نامه‌هایی که با سازمان زندان‌ها منعقد شده است و با توجه به اهمیت مهارت‌آموزی زندانیان و کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه پس از آزادی این افراد، آموزش‌های مهارتی به این قشر ارایه می‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا، در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۲، برای ۳ هزار و ۴۲۳ نفر از زندانیان آموزش‌های مهارتی ارایه شد که برابر با ۳۳۱ هزار و ۴۳۰ نفرساعت آموزش مهارتی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با اشاره به ضرورت مهارت‌آموزی زندانیان، افزود: ارایه مستمر آموزش‌های مهارتی به زندانیان، راهکاری برای کاهش جرم در جامعه است و از این رو ارتقای شاخص‌های فرهنگی هم مقوله‌ای است که باید مورد توجه جدی قرار بگیرد تا جامعه، پذیرای زندانیان مهارت‌آموخته بعد از آزادی و یاریگر این قشر برای اشتغال و کسب درآمد باشد.

وی گفت: این آموزش‌ها در زندان‌های شهرستان‌های آبادان، بهبهان، دزفول، مسجدسلیمان، اهواز، باوی، شوشتر، رامهرمز، ماهشهر و در بیش ۳۰ رشته آموزشی با رویکرد صنعت، خدمات، کشاورزی، فرهنگ و صنایع دستی از جمله در رشته‌های مکانیک، برق خودرو، آرایشگر مردانه، چرم‌دوزی، جوشکاری، تعمیر موبایل، خیاطی و... ارایه می‌شوند.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار