کد خبر: ۱۱۳۳۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱ 23 October 2023

به گزارش تابناک مازندران ، سرهنگ سیدجعفر افضلی فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر از شناسایی مجرم سایبری که از طریق ارسال پیامک جعلی ابلاغ الکترونیک قضایی اقدام به کلاهبرداری مالی از هموطنان کرده بود، خبر داد.
سرهنگ "سیدجعفر افضلی"در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعات متعدد شهروندان به پلیس فتا بابلسر و وصول چندین فقره پرونده قضایی مشابه مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی پس از دریافت پیامک جعلی ابلاغیه الکترونیک قضایی، موضوع به صورت ویژه در دستور کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی اضافه کرد : با بررسی‌های فنی و اظهارات شکات پرونده مشخص شد برداشت‌های غیرمجاز پس از دریافت پیامک ابلاغ الکترونیک قضایی صورت گرفته است.
سرهنگ افضلی تصریح کرد: پس از انجام فنی و اقدامات پلیسی کارشناسان پلیس فتا بابلسر متهم شناسایی و دستگیر شد.
افضلی خاطرنشان کرد: متهم که ابتدا منکر جرم می شد در مواجهه با مستندات پلیس به انجام 2 میلیارد و پانصد میلیون ریال کلاهبرداری از همشهریان اعتراف که جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.
فرمانده انتظامی بابلسر در پایان با توصیه به شهروندان مبنی بر اینکه پیامک‌های تحت عنوان رجیستری موبایل، ابلاغ الکترونیک قضایی، سهام عدالت، جریمه رانندگی هرگز با سرشماره‌های شخصی ارسال نمی‌شود از آنان خواست تا در صورت دریافت این نوع پیامک‌ها بایستی بلافاصله آن را حذف کرده و یا جهت اخذ مشاوره با شماره 096380 مرکز فوریت‌های سایبری تماس بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار