مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: چهار شهرستان استان کرمان صاحب مجتمع فرهنگ هنری می‌شوند که تا دوسال آینده افتتاح خواهند شد.
کد خبر: ۱۱۳۶۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۵ 06 November 2023

به گزارش تابناک کرمان، محسن روحی مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کرمان پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوییه از راه‌اندازی چهار مجتمع فرهنگی هنری در شهرستان‌های استان خبر داد و اظهار کرد: این مجتمع‌ها که یکی از آن‌ها در رابر هست، تا دو سال آینده آماده خواهند شد.

وی از تصویب ۱۷ دی به‌عنوان روز کرمان در تقویم کشور خبر داد.

نبود مرکز فرهنگی و هنری در شهرستان بافت

فرهاد آراسته فرماندار شهرستان بافت نیز گفت بعد از دفاع مقدس دشمن وارد جنگ فرهنگی شده است و دیگر دشمن از گزینه نظامی استفاده نمی‌کند.

وی گفت: مشکل اساسی شهرستان بافت نبود مرکز فرهنگی و هنری است.

مصوبات فرهنگی ضمانت اجرای در استان ندارد

حجت‌الاسلام علی علیدادی‌سلیمانی امام جمعه رابر نیز در این جلسه بیان داشت: مسأله اصلی کشور فرهنگ است و باید به فرهنگ توجه داشته باشیم.

وی گفت: مشکلات و مسائل فرهنگی دیر معلوم می‌شود و دشمنان فرهنگی زیادی داریم که دنبال این هستند که فرهنگ اسلامی را از بین ببرند.

امام جمعه رابر خاطرنشان کرد: مصوبات فرهنگی باید ارزیابی شوند و نقش قرارگاه مرکزی در پیگیری مصوبات فرهنگی باید پرنگ باشد، اما متاسفانه مصوبات فرهنگی ضمانت اجرایی در استان ندارند.

شهرستان رابر زیرساخت فرهنگی ندارد

رضا آقاملایی فرماندار شهرستان رابر نیز اظهار داشت: شهرستان رابر در زیرساخت فرهنگی دارای کمبود است و اداره فرهنگ و ارشاد چارت اداری و ساختمان اداری ندارد.

وی خواستار تخصیص اعتبار مصوب شده در سفر رئیس‌جمهور به این شهرستان برای مجتمع فرهنگی شد.

هیأت اندیشه‌ورز برای ۳ شهرستان ایجاد شود

حجت‌الاسلام مصطفی کشاورز امام جمعه شهرستان ارزوییه نیز خاطرنشان کرد: هیأت اندیشه‌ورز برای سه شهرستان ایجاد شود تا مشکلات را بررسی و راهکار فرهنگی ارائه کند.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار