رئیس‌کل دادگستری گلستان با تاکید بر ممنوعیت تبلیغات زودهنگام انتخاباتی از سوی داوطلبان گفت: برخی از افراد برای دور زدن قانون در قالب کمک های خیریه به اشخاص یا خیریه ها، فعالیت های انتخاباتی انجام می دهند که بر اساس قانون اقدام تبلیغی محسوب می شود و جرم است .
کد خبر: ۱۱۳۶۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۶ 06 November 2023

به گزارش تابناک گلستان، حیدر آسیابی در هفتمین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی گلستان با تاکید بر ممنوعیت تبلیغات زودهنگام انتخاباتی از سوی داوطلبان گفت: برخی از افراد برای دور زدن قانون در قالب کمک‌های خیریه به اشخاص یا خیریه‌ها، فعالیت‌های انتخاباتی انجام می‌دهند که بر اساس قانون اقدام تبلیغی محسوب می‌شود و جرم است.

آسیابی افزود: اکنون در مرحله بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس هستیم و تا زمانی که صلاحیت‌ها تعیین تکلیف نشده و زمان قانونی برای تبلیغات اعلام نشده است افراد باید از هر اقدامی که شائبه تبلیغی دارد، پرهیز کنند.

آسیابی از داوطلبان خواست به قانون احترام بگذارند و در مهلت مشخص شده و شفافیت مالی اقدامات تبلیغی خود را انجام دهند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: شفافیت هزینه تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها از محور‌های کاری مهم ستاد پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی است و با همکاری دستگاه‌های متولی رصد می‌کنیم.

سیدعلی مهاجر رئیس ستاد انتخابات استان هم در این جلسه، آخرین آمار ثبت‌نام قطعی انتخابات مجلس دوازدهم در این استان را، ۵۸۱ نفر اعلام کرد.

حمیدرضا بهمنی نژاد رئیس هیات نظارت و بازرسی انتخابات استان گلستان هم گفت: رسیدگی به صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی آغاز شده است و تا ۱۸ آبان ادامه دارد.

وی افزود: از ۱۹ آبان هم به مدت دو روز این هیئت‌ها فرصت دارند تا به نامزد‌ها نتیجه بررسی‌ها را اعلام کنند.

وی گفت: از ۲۵ آبان هم روند بررسی صلاحیت نامزد‌ها در هئیت‌های نظارت شورای نگهبان آغاز می‌شود.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری جمعه ۱۱ اسفند امسال برگزار خواهد شد.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار