مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: سرانه مصرف آب شرب در استان بوشهر ۲۸۰ لیتر در شبانه روز است که ۱۰۰ لیتر فراتر از متوسط کشوری به شمار می رود.
کد خبر: ۱۱۳۷۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳ 11 November 2023

به گزارش تابناک بوشهر، "ابوالحسن عالی" روز شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با درک افزایش مصرف سرانه آب در این استان نسبت به سایر نقاط استان، برنامه‌های مختلف فرهنگی برای مدیریت بهینه مصرف در این استان در حال انجام است که نسبت به گذشته در کاهش مصرف آب تاثیرگذار بوده، اما کافی نیست.

وی افزود: آمار‌ها نشان می‌دهد که با وجود افزایش تعداد مشترکین سرانه مصرف آب در استان در بخش خانگی روند رو به کاهش داشته هر چند نقش خانه باغ‌ها و مصارف آب شرب برای بخش کشاورزی در مصرف بالای آب قابل انکار نیست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: برای تامین آب استان، در کنار ساخت آب شرین‌کن‌ها و تامین آب از خارج استان، تجهیز ۱۱ حلقه چاه با ۳۸ میلیارد ریال اعتبار در مناطق مختلف و بویژه شهرستان‌های دشتستان، عسلویه، جم، دشتی، دیر و کنگان اجرایی شده است.

وی بیان کرد: دستاورد این پروژه مهم رفع تنش آبی در محلات هدف و تقویت وضعیت آبرسانی در شهر‌ها و روستا‌های مختلف بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر ادامه داد: در مناطق برخوردار از ظرفیت آب زیرزمینی مطالعات بسیار خوبی انجام شده تا در مناطق مستعد از ظرفیت چاه‌ها برای آبرسانی پایدار به مشترکان هم استانی اجرایی شود.

وی افزود: همزمان با اقدام انجام شده برای تجهیز ۱۱ حلقه چاه جدید، شبکه‌های انتقال و توزیع آب نیز بهسازی و نوسازی شده تا با کاهش هدررفت شاهد رفع تنش آبی در استان باشیم.

عالی اظهار کرد: تعریف پروژه‌های آب شیرین کن در مناطق مختلف از دیگر رویکرد‌هایی است که با هدف آبرسانی پایدار در مناطق مختلف استان بوشهر اجرایی شده است.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار