معاون گردشگری میراث فرهنگی استان کرمانشاه اجرای پروژه‌ای همچون تله کابین در چالابه را بهتر از ایجاد سازه‌های سنگینی عنوان کرد که ممکن است مطابق با ضوابط محیط زیستی این منطقه نباشد.
کد خبر: ۱۱۴۰۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹ 29 November 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، وحید امیری با اشاره به ظرفیت‌های بالای گردشگری منطقه چالابه کرمانشاه، اظهار کرد: از آنجایی که چالابه منطقه تحت حفاظت محیط زیست است، تاکنون امکان اجرای پروژه‌های گردشگری در آن فراهم نشده است.

وی افزود: البته تاکنون سرمایه گذارانی برای اجرای پروژه‌های گردشگری در این منطقه پای کار آمده‌اند، اما سرمایه گذارنی قوی نبوده‌اند که بتوانند براساس ضوابط محیط زیستی، پروژه مهمی را در آنجا اجرایی کنند.

معاون گردشگری کرمانشاه تصریح کرد: از آنجایی که چالابه منطقه‌ای تاریخی و طبیعی است، لذا ما نیز با محیط زیست موافق هستیم که باید پروژه گردشگری که در این منطقه ایجاد می‌شود، مطابق با استاندارد‌های محیط زیستی باشد.

وی ادامه داد: براین اساس، به نظر می‌رسد که اجرای پروژه‌ای همچون تله کابین به جای ساخت سازه‌های سنگین می‌تواند در این منطقه منطقی‌تر باشد، کما اینکه ما نیز به شهرداری کرمانشاه پیشنهاد دادیم که پروژه تله کابین خود را به جای تاق بستان در چالابه احداث کنند.

امیری با بیان اینکه در حال حاضر تعاملات خوبی بین میراث فرهنگی و محیط زیست برای تبدیل چالابه به قطب گردشگری وجود دارد، عنوان کرد: هم اکنون یک سرمایه گذار قدرتمند برای چالابه پای کار آمده که امیدواریم با تعامل و همکاری بین میراث فرهنگی و محیط زیست، بتوانیم پروژه‌های گردشگری را در چالابه ایجاد کنیم.

وی یادآور شد: اوایل امسال هم معاون اول رئیس جمهور طی ابلاغیه‌ای به استان، بر لزوم همکاری میراث فرهنگی و محیط زیست برای واگذاری چالابه به سرمایه گذاران بخش خصوصی طبق ضوابط محیط زیستی تاکید کرده بود.

وی در ادامه گفت: علاوه بر چالابه، منطقه قراویز با حدود سه هزار راس آهو و نیز تالاب هشیلان به عنوان اتراقگاه پرندگان مهاجر از دیگر مناطق تحت حفاظت محیط زیست هستند که می‌توانیم با تعامل با این سازمان زمینه بازدید تور‌های تخصصی گردشگری را از آن‌ها فراهم کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار