امام جمعه اردبیل گفت: تمام نیازهای مالی و تجهیزاتی رژیم صهیونیستی از طریق آمریکا و اروپا تامین می شود و تمام این جنایات باید به پای آمریکا و اروپا نوشته شود.
کد خبر: ۱۱۴۰۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷ 01 December 2023

به گزارش تابناک اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در محل مصلای اردبیل و با حضور پر شور و گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد، با اشاره به حمله امروز رژیم صهیونیستی به غزه اظهار کرد: آمریکا و اروپا این هفته به طور مدام تکرار می‌کردند که آتش بس در غزه باید تمدید شود. اما رژیم صهیونیستی از صبح امروز از زمین و هوا به غزه حمله کرد و تا حال نزدیک به ۳۰ انسان بی‌گناه از جمله اطفال جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: هیچ تردیدی نیست که رژیم صهیونیستی با هماهنگی آمریکا و اروپا عمل می‌کند و بدون اجازه آن‌ها ساکنی را حرکت نمی‌دهد؛ چون تمام نیاز‌های مالی و تجهیزاتی خود را از آن‌ها می‌گیرد و لذا آنچه می‌بینیم یک نفاق بزرگ برای جنایات بزرگ است یعنی تمام این جنایات باید به پای آمریکا و اروپا نوشته شود.

نمیانده، ولی فقیه در استان اردبیل گفت: رژیم صهیونیستی با جنایات امروز ثابت کرد که به هیچ سخن، وعده و سلوک این نظام خبیث اطمینان نیست و این حقیقتی است که ۱۴۰۰ سال قبل قرآن از آن خبر داده است! خداوند فرموده مشرکین هیچ وقت به عهد و پیمان خود درباره مسلمانان عمل نمی‌کنند. می‌فرماید در ظاهر خوب حرف می‌زنند که مسلمان‌ها را راضی کنند، ولی قلب آن‌ها نیت شوم دارد طبق آیات قرآن یهود و نصاری اگر به ما مسلط شوند قطعاً قوانین بین المللی را در حق ما رعایت نمی‌کنند.

رژیم صهیونیستی بار‌ها نقض پیمان کرده است

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: یکی از مجوزات جهاد و بلکه یکی از اسباب وجوب جهاد این است که دشمن نقض پیمان کند رژیم صهیونیستی بار‌ها نقض پیمان کرده است.

وی گفت: با پایان یافتن درگیری در فلسطین حقائق مهمی گفته خواهد شد یکی از تحلیل‌گران منصف صهیونیستی حرف درستی گفته است او در تحلیل خود می‌گوید دستور به شهرک نشینان جهت حمله مکرر به مسجد الاقصی، ضرب و شتم نمازگزاران در مسجد الاقصی، بیرون کشیدن مردان مسن و معتکفین از مسجد الاقصی، ورود به مسجد الاقصی با سگ‌های پلیس، حمله به زنان فلسطینی و لخت کردن آن‌ها و کشتار تدریجی از فلسطینی‌ها و... باعث شکل‌گیری حادثه ۷ اکتبر شد و من می‌گویم رژیم صهیونیستی به جای متهم کردن حماس بهتر است بن غفیر و سومتریش وزیر امنیت و وزیر مالی خود را که در این اواخر در تندروی آرزویی نگذاشتند متهم کند.

رژیم صهیونیستی در جنایت رتبه اول دنیا را دارد

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگر از خطبه‌ها تشریح کرد: رژیم صهیونیستی میلیارد‌ها دلار پول خرج کرده بود تا از ذهن جهانیان فراموش شود که اسرائیلی‌ها از جای دیگر به فلسطین آمده‌اند و فلسطین یک کشور اشغال شده است، اما حمله حماس تمام زحمات آن‌ها را بر باد داد و تازه کل جهان نه تنها فهمید که این رژیم یک رژیم اشغالگر است بلکه فهمید در جنایت، رتبه اول دنیا را دارد.

تمام دنیا فهمید که ظالم‌تر از رژیم صهیونیستی وجود ندارد

آیت الله عاملی تصریح کرد: با حادثه غزه اهل دنیا با جنایت ۷۵ ساله رژیم صهیونیستی و از کشتار‌های وحشتناک این رژیم مثل صبرا، شتیلا و دیر یاسین آشنا شدند اروپا مدام تکرار می‌کرد که رژیم صهیونیستی دموکراتیک‌ترین کشور خاورمیانه است و حالا دنیا فهمید که این رژیم دیکتاتورترین کشور دنیاست. رژیم غاصب میلیارد‌ها پول خرج کرده بود تا در دنیا خود را به عنوان مظلوم‌ترین کشور جا بزند و حالا همه فهمیدند ظالم‌تر از رژیم صهیونیستی وجود ندارد آن‌ها ماجرای هولوکاست را به عنوان وسیله برای مظلومیت تاریخی خود جا زده بودند و حالا مردم دنیا دیدند که اصلی‌ترین هولوکاست‌ها در فلسطین توسط رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: آمریکا، آلمان، فرانسه و انگلیس این روز‌ها اهانت بسیار وحشتناکی به شعور جهانیان کردند. آن‌ها در چهل روز بمباران رژیم صهیونیستی، قوی‌ترین بمب‌ها و سلاح‌ها را به این رژیم غاصب دادند و با صراحت با آتش بس مخالفت کردند و حالا از همه جلوتر با هواپیما‌ها و با کشتی مساعدات انسانی به غزه می‌فرستند تا چهره خون ریز و زشت خود را با این امور بپوشانند.

آیت الله عاملی تصریح کرد: اهل تحقیق می‌گویند اجناس اهدایی آن‌ها قطعاً آلوده به ویروس‌های خطرناک است، چون این‌ها در این چهل روز به خون فلسطینی‌ها تشنه بودند آمریکا از یک طرف ۳ میلیارد دلار به اسرائیل داد فقط به خاطر اینکه در کوچاندن غزه مصرف شود و حالا آن را انکار می‌کند و می‌خواهد به اهالی غزه کمک‌های انسانی بکند.

چهره بین المللی آمریکا و اروپا در دنیا از بین رفته است

وی اضافه کرد: آمریکا و اروپا باید بداند که چهره بین‌المللی آن‌ها در حادثه غزه چنان خراب شده که ده‌ها سال طول می‌کشد تا آن را ترمیم کنند همه فهمیدند که آن‌ها به خون مسلمان‌ها تشنه هستند و مفاهیمی مثل دموکراسی آزادی حقوق بشر همه سرپوش برای کینه تمام نشدنی آن‌ها علیه مسلمان‌هاست. در حمله آمریکا به عراق پانصد هزار نفر طفل شهید شدند آن زمان وزیر خارجه آمریکا به نام مادلین آلبرایت گفت: «نیم میلیون طفل عراقی هزینه بسیار ارزانی برای خلاص شدن از شر صدام است!»

وی در بخش دیگری از خطبه عنوان کرد: از روایات معلوم می‌شود که تمام افکار و مشارب فکری قبل از ظهور امام زمان (عج) سرکار خواهند آمد سپس شکست خورده از بین خواهند رفت تا هیچ مکتبی بعد از آمدن امام زمان (عج) نگوید اگر ما مدیریت می‌کردیم موفق می‌شدیم اندیشه نازیسم آمد میلیون‌ها انسان را به کام مرگ فرستاد و رفت عنصریسم و نژادپرستی آمد و میلیون‌ها کشته دست انسان گذاشت و رفت کمونیسم آمد و بدبختی بزرگی برای بشریت درست کرد و در اثر آن بسیاری از انسان‌های نخبه جان خود را از دست دادند بلکه آمد خرابی‌های عظیم درست کرد و رفت.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: وهابیسم آمد جان هزاران هزار انسان را با توهم گرفت و با خشن‌ترین رفتار انسان‌های بی‌گناه را در حد وسیعی کشت. پول افسانه‌ای برای این اندیشه صرف شد و با روسیاهی رفت در این بین یک اندیشه کاملاً مقاومت کرد و بلکه گفت من تا آخر تاریخ هستم. بلکه خودم آخر تاریخ هستم. چون تاریخ با درگیری بین مشارب و افکار درست می‌شود در حالیکه من پیشرفته‌ترین مدل توسعه دنیا هستم و درگیری با وجود من امکان ندارد.

حادثه غزه اندیشه لیبرالیسم را به خزانه تاریخ فرستاد

نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: این اندیشه همان اندیشه حاکم بر غرب یعنی لیبرالیسم جدید است. فوکو یاما گفته بود که «با این اندیشه تاریخ به پایان می‌رسد، چون تاریخ در اثر درگیری‌ها درست می‌شود در حالی که اندیشه لیبرالیسم آخرین صورت توسعه آرمانی برای انسان‌ها است و بعد از آن هیچ فکری نمی‌تواند در برابر آن مقاومت و ایجاد درگیری کند تا تاریخ ادامه یابد»، اما حادثه غزه این اندیشه را به خزانه تاریخ فرستاد! و افتضاحی برای این اندیشه درست شد که به هیچ وجه قابل ترمیم نخواهد بود.

آیت الله عاملی با بیان اینکه این هفته یک شیرزن فلسطینی به نام حنانه برغوثی در ضمن اسرای فلسطینی آزاد شد او ۴۳ سال در زندان‌های مخوف رژیم صهیونیستی گذرانده است تصریح کرد: این بدترین جنایت در حق زن است آن‌ها که به حقوق زن حساس هستند و با یک حادثه مشکوک در ایران تمام قد در برابر ایران ایستادند و حتی به نام آن زن در کنگره آمریکا قانون تصویب کردند چرا در برابر این جنایت بزرگ رژیم صهیونیستی در حق زن ساکت ماندند! پنج هزار زن در حادثه اخیر جان خود را از دست دادند و بخش مهمی از آن‌ها هنوز زیر آوار هستند چرا اینجا زن اهمیت ندارد؟ ولی در ایران در نظر آن‌ها اهمیت دارد این قطعاً اهتمام به حقوق زن «بما هی زن» نیست بلکه استفاده ابزاری از نام زن است و بدترین اهانت به زن استفاده ابزاری از این شاهکار خلقت است.

وی در فرازی دیگر از خطبه افزود: یک اثر بسیار مهم حادثه غزه این است که تمام حرف‌های وهابیت و سلفیت باطل و آبرویشان ریخت و معلوم شد بزرگترین دروغگو هستند در حادثه غزه غیر از شیعه کسی به کمک فلسطینی‌ها که حتی یک شیعه ندارند نیامد و معلوم شد خائن به امت نه شیعه بلکه وهابیت و آخوند‌های وهابی است.

صرفه جویی در مصرف آب ضروری است

آیت الله عاملی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به تمام شدن آب در سد یامچی بیان کرد: امسال از جهت بی‌آبی از سال‌های استثنایی است تازه دبیرکل سازمان ملل این هفته اعلام کرد سال جدید میلادی گرم‌ترین سال تاریخ بشر خواهد بود! همه باید بدانند که آب در سد یامچی تمام شد و آب سد به لجن رسید!

وی افزود: این سخن برای ایجاد دلهره نیست. بلکه برای این است که همه باید در مصرف آب نهایت صرفه‌جویی را بکنند من بار‌ها شستشوی ماشین با آب شهری را در کوچه‌ها و معابر می‌بینم اگر زمانی قطعی آب یا جیره بندی آب درست شود در وهله اول فریاد همان کسی که آب شهری را با شست و شوی ماشین و امثال آن هدر می‌دهد به آسمان بلند خواهد شد.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: نود درصد آب مصرفی مربوط به کشاورزی است و از این جهت ارائه الگوی کشت توسط وزارت جهاد و اعمال حاکمیت بسیار ضروری است و الّا کشاورزان چند سال دیگر با کویر مواجه خواهند شد. جای تاسف است که در مسیر ارس در آذربایجان شرقی بیش از ۱۰ هزار هکتار برنج کاشته شده که جزو محصولات پر آب و از محصولات ممنوعه در منطقه ماست. ولی کسی پاسخگو نیست در این ماجرا در کنار دولت باید کشاورزان و مصرف کنندگان آب خانگی همکاری کنند با عزم ملی و با مدیریت علمی می‌توان به راحتی از بحران گذشت.

آیت الله عاملی با انتقاد از استخدام‌های غیر قانونی افزود: با کمال تاسف این روز‌ها دستور خاص بعضی از وزراء به مدیران جهت استخدام افراد خاص با فشار نماینده‌ها در سطح کشور تکرار می‌شود با هر مدیری صحبت می‌کنی می‌بینی گرفتار است. این وزراء هم به ملت خیانت می‌کنند هم خود را به راحتی اهل جهنم می‌کنند و هم مدیر بیچاره را با خود به جهنم می‌برند. اگر مدیر مقاومت کند دفتر وزیر با بی‌حیایی و با کمال وقاحت و پر رویی دستور وزیر را از مدیر مربوط پیگیری می‌کند که چرا به دستور وزیر عمل نمی‌کنید؟

وی گفت: با استخدام یک نفر به صورت خارج از ضابطه باور تمام مطلعین نسبت به نظام و انقلاب و مدیریت کشور خراب و ریزش عظیمی در موالیان انقلاب رخ می‌دهد. این اقدام پایمالی کردن صریح آیات قرآن و سیره معصومین و خون ۲۲۰ هزار شهید است.

آیت الله عاملی در خاتمه تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی باید با تمام توان وارد شوند ریاست محترم جمهور باید وزرای خاطی را مواخذه کند و مجمع تشخیص تصویب کند که اگر معلوم شد نماینده در استخدام یا در عزل و نصب‌ها دخالت کرده ۵ دوره از نمایندگی محروم شود.

امام جمعه اردبیل گفت: این را فقط مجمع تشخیص می‌تواند تصویب کند طبیعی است که مجلس هیچ وقت حاضر به تصویب چنین قانونی نمی‌شود. چون بر ضرر آنهاست ثقل تمام این مطالب این است که همه ما مسئولیت داریم که از جهت قانون مداری و رعایت حقوق عمومی کشور خود و ملت را در یک سطح کاملاً آرمانی قرار دهیم به حدی که هیچ کس جرات داشتن حق ویژه یا اضاعه حقی را نداشته باشد زمان دیر است امروز را نباید به فردا موکول کنیم و برای ساختن یک فرهنگ آرمانی از همین امروز باید دست به کار شویم.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار