مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: بخش قابل توجهی از پرونده‌های مطروحه در محاکم دادگستری ریشه در فاقد سند بودن اراضی و املاک دارد.
کد خبر: ۱۱۴۱۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۴ 02 December 2023

به گزارش تابناک کرمان، مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان اظهار کرد: عدم انجام حدنگاری اراضی و ثبت معاملات املاک به‌وسیله قولنامه‌های عادی منشأ شکل‌گیری مفاسد گوناگون است.

وی افزود: بخش قابل توجهی از پرونده‌های مطروحه در محاکم دادگستری ریشه در فاقد سند بودن اراضی و املاک دارد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان خاطرنشان کرد: رئیس قوه قضائیه در سفر اخیر به استان کرمان یکی از اهداف این سفر را رسیدگی به مسائل و مشکلات ثبتی بیان کرد که بیانگر عقب‌ماندگی سنواتی در این حوزه است.

وی ادامه داد: بخش عمده این مشکلات را در شهرستان‌های جنوبی شاهد هستیم که برای رفع این نقیصه، قرارگاه جهادی حدنگاری شهید سلیمانی با تکیه بر ظرفیت ادارات ثبت اسناد و املاک شهرستان‌های سراسر استان، بسیج و دستگاه‌های اجرایی تشکیل شده است که در این زمینه از کانون کارشناسان رسمی دادگستری به عنوان بازوی توانمند دستگاه قضایی نیز یاری می‌طلبیم.

هاشمی در خاتمه بیان داشت: این قرارگاه فعالیت خود را از شهرستان جازموریان به‌عنوان محروم‌ترین منطقه استان کرمان آغاز و در ادامه، کار در سایر شهرستان‌های جنوبی دنبال خواهد کرد تا به یاری خداوند با هویت‌بخشی به اراضی و فراهم شدن امکان استفاده از تسهیلات بانکی و سایر مزایای اقتصادی سند مالکیت، غبار محرومیت از چهره این مناطق زدوده شود.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار