اثر نویسنده گرمساری موفق به کسب عنوان برترین رساله دانشگاهی و پژوهشی در بخش رساله‌های دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی شد.
کد خبر: ۱۱۴۲۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۷ 11 December 2023

به گزارش تابناک سمنان، نسیبه همتی، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گرمسار پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: پروژه سفیدکوه مکران به نوشته حسین واحدی نتایج گسترده پژوهشی و علمی را در پی داشت و موفق به کسب برترین رساله دانشگاهی و پژوهشی در بخش رساله‌های دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی شد.

وی افزود: رساله رویکردی باستان مردم‌شناختی بر سکونت‌گاه‌های ارتفاعات مرکزی بلوچستان، مطالعه موردی دهکده‌های بخش بنت، نیک‌شهر نوشته حسین واحدی از استان سمنان در بخش رساله‌های موردپذیرش و داوری دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی به‌عنوان برترین رساله از بین تمامی رساله‌های ارسالی از سراسر کشور موفق به کسب مقام نخست و دریافت تندیس و دیپلم افتخاری جشنواره شد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گرمسار گفت: این رساله مجموعه‌ای از مطالعات پیوسته و گسترده در زمینه جوامع مستقر در ارتفاعات سفیدکوه در استان سیستان و بلوچستان با رویکردی بر پایه مطالعات باستان‌شناختی، باستان مردم‌شناختی و مردم‌شناسی به‌منظور ثبت، حفظ و احیای فرهنگ و الگو‌های زیستی جوامع مذکور بوده است.

همتی بیان کرد: از اهداف اصلی این پروژه مطالعات گسترده باستان‌شناسی، قوم باستان‌شناسی، مردم‌شناسی، انسان‌شناسی فرهنگی، پژوهش‌های حوزه زبان‌شناسی، معماری و مطالعات مرتبط در جهت شناسایی و ثبت و پژوهش در خصوص الگو‌های فرهنگی و زیستی جوامع پویا در منطقه یادشده است.

وی افزود: پروژه سفیدکوه مکران یکی از پروژه‌های گسترده تحقیقاتی و کاربردی با روندی بلندمدت در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری است که با مشارکت و حمایت پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و پژوهشکده باستان‌شناسی از سال ۱۳۹۶ در منطقه سفیدکوه در استان سیستان و بلوچستان آغاز به فعالیت کرد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گرمسار گفت: نتایج گسترده پژوهشی و علمی در این راستا گردآوری و در قالب سخنرانی، مقاله و پوستر به مجامع علمی، فرهنگی ملی و بین‌المللی ارائه شد.

همتی خاطرنشان کرد: پروژه سفیدکوه مکران در حال حاضر زیرپوشش مجموعه آکو (شرکت نوآور در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی) در کشور در حال فعالیت برای پیاده‌سازی یکی از اهداف خود با رویکرد فنی، کاربردی و تخصصی در زمینه توانمندسازی جامعه محلی، حفظ و احیای فرهنگ مردم منطقه سفیدکوه و توسعه بستر‌های علمی و تحقیقاتی در قالب پروژه‌ای تلفیقی در زمینه گردشگری و میراث فرهنگی در منطقه است.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار