کد خبر: ۱۱۴۲۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲ 12 December 2023

به گزارش تابناک مازندران ، سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره پژوهشی کشور، اظهار کرد:

پس از استقرار در استانداری مازندران، خلا پژوهش را در برنامه ها و پروژه های استانی مشاهده کردیم و برای بهبود اوضاع، پژوهشکده دانشگاه صنعتی مازندران را با همت معاونت عمرانی استانداری ایجاد نمودیم و اینگونه توانستیم ارتباط تنگاتنگی بین حوزه اجرایی و حوزه دانشگاه ها ایجاد کنیم. ‎ 

وی افزود: در سال گذشته که مقام معظم رهبری آن را با محوریت فعالیت های دانش بنیان نامگذاری نمودند ما ۷ دستگاه مازندران را پای کار آوردیم و روسای این دانشگاه به عنوان دبیران پژوهشکده مستعد اجرایی و دانشگاهی انتخاب شدند و در این حوزه نیز اقدامات بسیار موثری انجام شد.

استاندار مازندران تصریح کرد: در تکمیل این اقدامات، جشنواره پژوهشی شهید فخری زاده را سال گذشته در استان بنا نهادیم که امسال هم ادامه دارد.

حسینی پور ادامه داد: با دستورات اتخاذ شده از سوی وزیر کشور و وزیر علوم، در جشنواره امسال بر اساس فراخوان اعلام شده، تاکنون بیش از ۳ هزار نفر از پژوهشگران دانشگاهی و اجرایی دعوت شدند؛ ضمن اینکه ما برای نخستین بار پژوهشگران اجرایی را هم دعوت نمودیم تا از تجربه های آنان نیز استفاده نماییم.

وی در پایان بیان کرد: در حوزه های دستگاه های اجرایی هم پژوهشکده هایی را در استان ایجاد نمودیم تا در هر دو حوزه دانشگاهی و اجرایی گام برداریم، مجموع این اقدامات به توسعه و تعالی استان در این حوزه کمک کرد.

استانداری مازندران پارسال رتبه نخست پژوهش و نوآوری را در میان استانداری‌های سراسر کشور کسب کرد و در بیست و سومین جشنواره تجلیل از پژوهشگران، فناوران و نوآوران از سید محمود حسینی‌پور به عنوان استاندار برتر تجلیل شد.

انتخاب استانداری مازندران به عنوان رتبه نخست کشور در حوزه پژوهش و نوآوری، براساس ارزیابی عملکرد یکساله معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری در حوزه پژوهش و ساماندهی اعتبارات پژوهشی از سوی وزارت کشور و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بود.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار