کد خبر: ۱۱۴۴۴۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹ 21 December 2023

به گزارش تابناک مازندران ، سید محمود حسینی پور استاندار مازندران در دومین جشنواره پژوهشی شهید فخری زاده ضمن اشاره به اینکه، امروز همه به شخصیت بی‌نظیر علمی و پژوهشی جهان اسلام شهید فخری زاده که در طول حیات شان با پژوهش‌های علمی قدرت جهان‌ اسلام را در دنیا افزایش دادند واقف هستند، اظهار کرد:

اگر امروز نتانیاهو "قصاب غزه" و نخست وزیر رژیم صهیونسیتی در سازمان ملل تنها از یک نفر اسم‌ می‌برد این معنی را دارد که با علم نمی‌شود با گلوله برخورد کرد.

وی با بیان اینکه پیام این همایش این است که امروز صدها نفر با پژوهش‌های علمی راه شهید فخری زاده را دنبال می‌کنند، افزود: دین اسلام از آغاز تاکنون براساس اسناد معتبر، اهل پژوهش بوده است.

این مسئول تصریح کرد: شخصیت منحصر بفرد شهید سلیمانی همیشه معادلات را برهم می‌زد که جای خالی شان حس می‌شود.

حسینی‌پور با قدردانی از روحیه انقلابی و منش علمی احمد وحیدی، وزیر کشور افزود: ارتباط و تعامل دستگاه‌های اجرایی در حوزه پژوهش می‌بایست تقویت شود؛ هر چند در معاونت توسعه مدیریت و منابع، پیام وزیر کشور را دریافت کردیم و امسال برای دومین بار این همایش اما به‌صورت ملی برگزار شد که استقبال قابل توجهی از این همایش صورت گرفت.

نماینده عالی دولت در مازندران، یادآور شد: پژوهش برای رسیدن به قله علم و ایجاد مرجعیت باید تلاش کند که سال گذشته اولین اقدام عملیاتی با تشکیل پژوهشکده علمی با همکاری معاونت عمرانی و دانشگاه نوشیروانی انجام شد. همچنین با محوریت رییس دانشگاه مازندران هفت کارگروه علمی را برای اجرایی شدن فرمان رهبری با حضور هفت رییس دانشگاه که رییس این 7 کمیته شدند در سال گذشته ایجاد کردیم.

حسینی پور گفت: شهید فخری‌زاده در دوران حیات منشاء تحولات بودند و بعد از آن جامعه را به‌سمت این تحولات کشاندند که در سال آینده برکات زیادی از جشنواره پژوهشی شهید فخری زاده را مشاهده خواهید کرد.

استاندار مازندران تاکید کرد: شهید فخری‌زاده در کسوت کارمندی به فعالیت پژوهشی پرداخت که برای جامعه کارمندی ما پیام دارد و می بایست از ظرفیت خانواده کارمندی برای توسعه کشور و استان استفاده کنیم. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار