رئیس ستاد دهه فجر:
رئیس ستاد دهه فجر، عزت و اقتدار ملت ایران را مبتنی بر اعتقادات ناب و پیروی از ولی امر مسلمین دانست و گفت: امروز نوار غزه بلای جان نظام سلطه شده و هیبت و هیمنه اشتغالگران قدس را به هم ریخته است
کد خبر: ۱۱۴۵۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳ 30 December 2023

نوار غزه بلای جان نظام سلطه شده/نوار غزه بلای جان نظام سلطه شده/نوار غزه بلای جان نظام سلطه شده/نوار غزه بلای جان نظام سلطه شده/نوار غزه بلای جان نظام سلطه شده/نوار غزه بلای جان نظام سلطه شده/نوار غزه بلای جان نظام سلطه شده/

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان حشمت الله قنبری شامگاه امروز، ۸ دی ماه در ویژه برنامه گرامیداشت دهه بصیرت و میثاق با ولایت و رهبری که در مسجد امام خمینی(ره) شهرک انصاری رودسر برگزار شد، حماسه یوم الله نهم دی سال ۸۸ را یک نقطه عطف استثنایی در تاریخ کشور و انقلاب دانست و اظهار کرد: حماسه ۹ دی از زمان ظهور و بروز تا به امروز در ابعاد مختلف همچنان نشاط و شادابی خودش را حفظ کرده است.

وی با بیان اینکه در فرهنگ سیاسی کشور از حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری دهم به عنوان فتنه بزرگ یاد می شود، افزود: واژه نگاران برای کلمه «فتنه» معادل های فراوانی را آورده‌اند، اما وقتی سرجمع این معانی و تعاریف را در ظرف تاریخ می ریزیم و سپس به آثار فتنه در شخصیت های معتبر و نامدار تاریخ بشر و امت اسلام نگاه می کنیم، «فتنه» آنجایی است که ایمان مومنین به محک سخت برخورد می کند.

رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی عمده دردها و مشکلات و آسیب های اولاد آدم و جامعه اسلامی و به تبع آن، انقلاب اسلامی را آنجایی دانست که در برخورد با التهاب ها و فتنه ها دچار نقص ایمان می شود و خاطرنشان کرد: هرچقدر یک فرد و یک جامعه از ظرفیت های ایمانی و اعتقادی و علمی بالاتری برخوردار باشد، فتنه هایش نیز خطرناک تر است، زیرا حفظ سلامت دین و ایمان کار سختی است و لذا سخت ترین و تلخ ترین فتنه ها زمانی رخ می دهد که در اوج هستیم.این استاد دانشگاه، با اشاره به فتنه های دوران بعثت پیامبر(ص) به ویژه سال پایانی عمر حضرت، اضافه کرد: از زمان آدم ابوالبشر تا انقراض انسان، نظیر رسول الله(ص) و حضرت علی(ع) نخواهد آمد و لذا مردمی که در سایه نظام تربیتی این دو شخصیت قرار گرفتند، از حیرت و جهالت نجات پیدا کردند.

وی مردم زمان رسول الله را غرق در جاهلیت دانست و متذکر شد: جاهلیت عرب عصر بعثت متاثر از جدایی رشته تربیت آنان از هدایت الهی و هویت انسانی بود و همین جاهلیت موجب شد حقایق را در سرزمین وحی و خانه خدا دریافت و سپس قلب کنند.

قنبری، جاهلیت را یک فرایند پیچیده دانست و عنوان کرد: رسول خاتم(ص) ماموریت اصلاح این تربیت به زوال کشیده شده را پیدا کرد و در این راه سختی ها و مرارت ها و آزارهای فراوانی را تحمل کرد؛ در واقع سال پایانی عمر پیامبر از همه دوران رسالت سخت تر بود.وی سقیفه را یک برنامه از پیش طراحی شده برای فتنه بزرگ دانست؛ نه صرفا یک اتفاق و ادامه داد: دشمنان پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) در کنار یک برنامه ریزی پنهان، فعالیت گسترده رسانه ای را انجام دادند تا جامعه گمان گناه و انحراف آنان را نداشته باشد.رئیس ستاد دهه فجر، این باور که علی(ع) از حقش محروم شده را فهم اشتباه دانست و بیان کرد: علی با حق و حق با علی است و لذا نمی توان حق علی را ضایع و علی را از حقش محروم کرد، بلکه حق مردمی ضایع شد که از تربیت الهی علی(ع) بهره نبردند.

وی نقطه شکل گیری فتنه را در فهم و بصیرت و درک نادرست دانست و تصریح کرد: اولین قانون دولت بعد از رسول الله(ص)، منع حدیث بود؛ این در حالی است که لایه های باطنی قرآن توسط پیامبر و اهل بیت(ع) استخراج می شود.

قنبری، اشتباه محاسباتی جامعه متکبر و انسان های برخوردار از تکبر را یکی از سنت های الهی دانست و یادآور شد: مصادره فدک اشتباه محاسباتی دولت بعد از پیامبر بود که اساس رسوایی آنان را رقم زد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه حضرت زهرا(س) در ماجرای فدک تمام موجودیت نظام سلطه وقت را به چالش کشید، گفت: فتنه محصول هوای قدرت است و لذا ریاست بر جامعه اسلامی شایسته حضرت علی(ع) بود و دیگران در این قواره نبودند. وقتی مردم به غیر از علی(ع) راضی شدند، شخصیت جامعه تغییر کرد و ۴۹ سال بعد، شریک قتل حسین بن علی(ع) شدند.

وی فتنه ۸۸ را اتفاقی ندانست و اضافه کرد: از روزی که امام آمد و انقلاب به پیروزی رسید، فتنه ها آغاز شدند تا مردم را مایوس کند؛ اگرچه در برخی از مسائل به استانداردها نرسیدیم، اما در برخی از شئون، دنیا را حیرت زده کردیم و صنایع دفاع و علوم پیشرفته و دانش هسته ای ما متعلق به نخبه های کشور است.

قنبری با بیان اینکه امروز محور مقاومت اسلامی فاخر و با عظمت است و نظام سلطه را به ذلت کشانده، گفت: استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی دستاورد بزرگ انقلاب برای ملت ایران است و هر کجا کار را به انقلابی ها سپردیم، دنیا را حیرت زده کردیم و هر کجا کار را به غیر انقلابی ها دادیم، دچار مشکل شدیم.

وی با اشاره به نقش جوانان خردمند و نخبه و موثر و مفید در پیشرفت های کشور، اضافه کرد: بعد از فتنه ۸۸ دیگر فتنه نداشتیم و حوادث سال گذشته آشوب و اغتشاش بود که به دقت طراحی شده بود، اما پیچیدگی های سال ۸۸ را نداشت؛ متاسفانه در فتنه ۸۸ حرف برخی از مقامات که در جریان انقلاب نیز حضور داشتند با حرف دشمنان یکی شده بود.

این استاد دانشگاه، بصیرت و آگاهی ملت رشید ایران را مثال زدنی دانست و متذکر شد: امروز ایران مقتدرتر از همیشه است و از نظر اقتدار سیاسی و توانمندی دفاعی و قدرت صیانت از تمامیت ارضی قابل مقایسه با سال ۵۷ نیستیم؛ البته فتنه گران دنبال تبدیل دستاوردها به یاس هستند و اکنون می خواهند از فرصت انتخابات برای کاشتن بذر فتنه استفاده کنند.

قنبری، عزت و اقتدار ملت ایران را مبتنی بر اعتقادات ناب و پیروی از ولی امر مسلمین دانست و گفت: امروز نوار غزه بلای جان نظام سلطه شده و تمام هیبت و هیمنه اشتغالگران قدس را به هم ریخته است، اما آینده ایران باشکوه است و در عین مظلومیت، با اقتدار هستیم.

وی شرط پیروزی را تبعیت از ولایت دانست و اظهار کرد: نظام سلطه رویای غیر قابل تعبیر خود مبنی بر بازگشت ملت ایران به گذشته را به قبر خواهد برد و لذا باید نگاهمان به علمدار و دیده بان انقلاب باشد و مادامی که به ولایت فقیه توجه می کنیم، آسیبی متوجه کشور و نظام نمی شود و ماموریت دینی و وظیفه انسانی خود را تا آخرین مقصد به انجام خواهیم رساند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار