تحلیلی بر نشست شورای نیرو‌های انقلاب استان کهگیلویه و بویراحمد
این نشست چند نکته مهم داشت از جمله عدم حضور ستار هدایتخواه و همچنین قرائت جدیدی از نام جریان های سیاسی که می توان ان را نام جدید برای اصولگرایان و اصلاح طلبان نامید .
کد خبر: ۱۱۴۶۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶ 02 January 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، روز گذشته نخستین نشست رسمی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی برگزار شد که به نوشته خبرگزاری‌ها برنامه‌ها و اهداف این تشکل برای انتخابات و پسا انتخابات تشریح شد.
این نشست چند نکته مهم داشت از جمله عدم حضور ستار هدایتخواه که رئیس جدید شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این اولین نشستی است که بعد از مدیریت دکتر هدایتخواه در استان برگزار می‌کنیم امروز از کسی حرف می‌زنیم که اعتبار را از خودش گرفته و اعتباری که دارد مدیون دیگران نیست و باید از همه زحمات وی و همچنین دکتر خلقی پور دبیر سابق شورای ائتلاف به دلیل زحمات چند دهه‌ای در تشکیلات جریان اصولگرایی قدردانی کنیم و همچنین یاد همه کسانی که برای این جریان زحمت کشیده‌اند را گرامی بداریم.
نکته مهم دیگر حضور حجت الاسلام والمسلمین صفدر پناهی رئیس شورای وحدت اصولگرایان استان به عنوان یکی دیگر از تشکل‌های اصولگرایی در استان در این نشست بود.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین صفدرپناهی در اظهاراتی گفت: باید از دکتر هدایت‌خواه تشکر ویژه‌ای داشته باشیم او شخصیتی تمام نشدنی در استان کهگیلویه و بویراحمد است او شخصیتی فراگیر است که مورد احترام همه نیرو‌های انقلاب استان است. از وجود هدایت خواه در همه سلایق سیاسی اصولگرا استفاده خواهیم کرد
رئیس شورای وحدت اصولگرایان استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهارات خود گفت: ایشان به هر دلیلی ترجیح داد در جبهه فرهنگی و آستان قدس رضوی فعالیت کند، اما از وجود او در همه سلایق سیاسی اصولگرا استفاده خواهیم کرد.
این موضوع در حالی مطرح است که چند روز پیش تصویری در فضای مجازی منتشر شد که ظاهر ماجرا نشان می‌داد ستار هدایتخواه و یکی از کاندیدا‌های بویراحمد در یک محل حضور دارند، اما تحلیل‌ها و گزارشات بعدی تاکید می‌کرد که کاندید مذکور یا اطرافیان وی سعی کرده اند از نام هدایت خواه سوء استفاده به نفع خود کنند. هر چند در این خصوص روایت دو طرف ماجرا چندان سندیت ندارد، اما به نظر می‌رسد هدایتخواه تلاش دارد خود را در خصوص حمایت از کاندیدا‌های موجود خصوصا افرادی که تلاش دارند وی را دور بزنند، دور نگه دارد.
فراتر از دو موضوع مطرح شده از خروجی نشست شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب یک نکته مهم دیگر مطرح شده که به نوعی می‌توان آن را قرائت جدید یا نام جدید از گروه‌ها یا احزاب سیاسی عنوان کرد.
غفاری رئیس جدید شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ادبیات مصطلح در فضای سیاسی را باید به انقلابی و غیر انقلابی تعبیر کرد یادآور شد: اکنون دیگر نباید از اصطلاح اصولگرا و اصلاح طلب و چپ و راست استفاده کنیم اکنون افراد در دایره انقلابی و غیر انقلابی تعریف می‌شوند البته منظور از غیر انقلابی به معنای ضد انقلاب نیست.
بنابر گفته‌های حجت الاسلام غفاری در تقسیم بندی جدید اصولگرایان انقلابی محسوب می‌شوند و جریان‌هایی که ضد انقلاب نیستند و در جریان اصولگرایی هم قرار نمی‌گیرند، غیر انقلابی محسوب می‌شوند.
شاید به صراحت از طرف غفاری به اصلاح طلبان غیر انقلابی گفته نشده، اما با تعریف وی از انقلابی و غیر انقلابی، می‌توان اینگونه تحلیل کرد که از این به بعد باید اصلاح طلبان یا گروه‌های سیاسی که در تشکل‌های اصولگرایی گنجانده نمی‌شوند، غیر انقلابی‌های نظام محسوب می‌شوند که البته با ضد انقلاب تفاوت خواهند داشت.
این سخن رئیس جدید شورای ائتلاف نیرو‌های انقلابی را می‌توان اینگونه هم تحلیل کرد که تعریف دایره‌ای جدید از گروه‌های سیاسی با عنوان انقلابی و غیر انقلابی در واقع تصحیح نام جریان‌ها به نفع جریان اصولگرایی است چرا که این جریان سیاسی همواره داعیه انقلابی بودن هم در نام هم در عملکرد را دارد. ضمن اینکه به نظر می‌رسد واژه اصلاح طلبی با توجه به معنای انتطباقی آن با تاکیدات دینی مبنی بر اصلاح امور تا حدود زیادی موجب آزار اصولگرایان می‌شود!
البته در این نشست حجت الاسلام غفاری به یک نکته مهم دیگر هم اشاره کرده است. وی به تهدید خطرناک طیف سفید اشاره کرد و گفت: یکی از تهدید‌های خطرناک وقتی است که طیف سفید از راه برسند همین افراد مطمع نظر بدخواهان می‌شوند و قبل از جریان انقلابی، این جریان ضد انقلاب است که خیلی سریع آن‌ها را تبدیل به مخالف می‌کند و کنشگران واقعی سیاسی که سال‌ها و بلکه دهه‌ها تلاش کرد‌ه‌اند به حاشیه رانده می‌شوند و طیف سفید یک شبه عنان کار را در اختیار می‌گیرد لذا نباید کاری کنیم که طیف سفید برای انقلاب نرخ تعیین کنند و به همین دلیل مجاهدان عرصه جنگ و سیاست و انقلابی‌گری و مردمی باید در میدان حاضر باشند چرا که امروزه بیش از هر زمان به مجاهدان عرصه سیاسی نیاز داریم تا ایفای نقش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار