تابناک هرمزگان- جلسه معاونین محترم سوادآموزی ادارات آموزش و پرورش قطب ۵ کشور با حضور جناب آقای بروجی معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی، شعبانی رئیس اداره حراست سازمان نهضت سوادآموزی کشور، موسوی مدیر کل منابع طبیعی استان هرمزگان، محسنی مدیرکل صنایع دستی استان، رجبی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان و معاونین سوادآموزی قطب ۵ کشور به میزبانی استان هرمزگان در محل باشگاه فرهنگیان برگزار گردید.
کد خبر: ۱۱۴۷۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۳ 06 January 2024

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان//غلامرضا بروجی، معاون محترم امورآموزشی سازمان ضمن تحلیل عملکرد معاونت سوادآموزی قطب ۵ بیان کرد: استان هرمزگان در بین استان های قطب ۵ بالاترین درصد تحت پوشش و کلاس گذاری را نسبت به حجم ابلاغی سازمان دارد.

معاون امور آموزشی سازمان با اشاره به گام دوم نهضت سوادآموزی تشریح کرد: تدوین و ترسیم طرح ها و اساس نامه ها باید بر اساس سوادهای نوین و جدید باشد.

رجبی رئیس اداره آموزش و پرورش استثایی از توانایی و مهارت تیم فوتسال و گروه سرود دانش آموزان استثایی در کسب مقام اول کشوری خبر داد.

وی در ادامه به راه اندازی کارگاه تولیدی اشاره کرد و گفت: در راستای شکوفایی استعداد ها و توانایی دانش آموزان کارگاه های آموزشی را به کارگاه های تولیدی ارتقا داده ایم.

وی ضمن تبیین تولیدات و محصولات دستی توسط دانش آموزان بیان کرد : تولیدات دستی دانش آموزان استثنایی با برند "ماه" به فروش می رسد.

بروجی، معاون امور آموزشی سازمان در راستای مذاکرات خود با رئیس اداره استثنائی هرمزگان جهت انعقاد تفاهم نامه فی مابین دو سازمان، به اختصار از اهداف متعالی نهضت سوادآموزی به افراد کم برخوردار، افراد معلول بازمانده از تحصیل و ظرفیت های دو سازمان جهت هم پوشانی و هم راستا شدن اقدامات خود، نکاتی را خاطر نشان کرد و اظهار داشت: جنس کار در سوادآموزی و سازمان استثنایی شبیه به همدیگر است و امیدواریم در راستای تحقق منویات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، با همکاری مشترک، شاهد اقدامات آموزشی و ارائه مهارت های زندگی و حرفه ای مناسب برای دست یابی به اهداف خود باشیم.

رجبی هم چنین از موفقیت دانش آموز ناشنوای تیم فوتسال در مالزی به عنوان قهرمان دنیا ابراز امیدواری کرد.

در ادامه، طرفین در خصوص اجرا و هماهنگی به گفت و گو و تبادل نظر پرداختند.

بروجی با اشاره به نقش دستگاه های اجرایی در قراردادهای دو جانبه بیان داشت: مهم ترین اولویت باید مهارت آموزی و مناسب سازی آموزش و فرهنگ در راستای اهداف اساسی سازمان ها قرار گیرد.

احمد جعفری معاون سوادآموزی هرمزگان جهت تشریح عملکرد سوادآموزی استان بیان داشت: افزایش رشد باسوادی در استان به ۵۷ درصد رسید و در سال جاری نیز ۹۲٠ هزار نفر تحت پوشش قرار گرفته است.

معاون سوادآموزی استان با اشاره به جذب سوادآموزان و زمان برگزاری کلاس ها بیان کرد : هم اکنون وضعیت کلاس گذاری امسال به ۲۵ درصد ارتقاء یافته است.

محسنی، مدیر کل صنایع دستی و گردشگری استان در راستای انعقاد تفاهم نامه مشترک یادآور شد : ۹٠ هزار استاد کار صنایع دستی آماده برگزاری دوره های آموزشی و مهارتی به سوادآموزان می باشند.

وی افزود : هنر آموزان در پایان دوره ها موفق به کسب مدرک و دریافت تسهیلات در شرایط مناسب خواهند شد.

موسوی مدیر کل منابع طبیعی آبخیزداری در راستای اشتغال زایی سوادآموزان مطرح کرد: تولید و کاشت ۱ میلیون نهال در استان هرمزگان توسط نیروی انسانی سوادآموز و آموزش دهنده در سال جاری انجام خواهد شد.

وی با اشاره به نهال های مورد نظر استان بیان کرد : تولید و کاشت نهال هایی اعم از جم، کهور، حرا و کنار توسط سوادآموزان در دستور کار قرار می گیرد.

موسوی سپس به ارائه گواهینامه معتبر و ایجاد اشتغال در پایان دوره ها به سوادآموزان اشاره کرد.

انتهای پیام//

برچسب ها: نهضت سواد آموزی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار