کد خبر: ۱۱۴۷۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹ 09 January 2024

به گزارش تابناک مازندران ، سیدمحمود حسینی‌پور روز یکشنبه در جلسه پنجره واحد مدیریت زمین در ساری، بیان داشت: مذاکراتی با سازمان جفرافیایی جهت دریافت عکس هوایی کامل از مازندران انجام و برای تامین اعتبار راهکارهای مناسبی ارائه شد.

وی اظهار داشت: از امروز نقل و انتقال زمین در استان به غیر از از نرم افزار پنجره واحد غیر قانونی است و همه دستگاه های اداری مکلف به اجرای آن هستند.

استاندار مازندران بابیان این مطلب که، آموزش استفاده از این نرم افزار در دستگاه های دولتی بسیار ضروری است، بیان داشت: در مدت ۱۵ روز آینده ۲ نفر از کارکنان هریک از دستگاه های دولتی استان باید آموزش لازم در این خصوص را تکمیل کنند.

حسینی پور ادامه داد: برای راه اندازی این سامانه جدید رییس جمهور نظر قطعی دارد که این امر در راستای شفاف سازی است.

وی با ذکر این مطلب که، فعالیت این سامانه سبب جلوگیری از اتهام به زمین خواری است، ادامه داد: به هر حال این ضرورت داشت که از یک نقطه ساماندهی زمین و اراضی ملی آغاز شود که در این دولت انجام شد.

حسینی پور، گفت: اگر این سامانه ایرادی داشته باشد همه باید تلاش کنند تا نواقص احتمالی این سامانه برطرف شود.

اراضی مازندران با عکس‌های سه‌بُعدی محافظت می‌شود

نماینده عالی دولت در مازندران افزود: در حال حاضر ۱۲ هزار و ۵۰۹ درخواست مجوز زمین در مازندران ثبت شد که این آمار در کشور بی نظیر است.

این مقام مسوول تصریح کرد: موضوع دکه‌های غیر مجازی که در اراضی ملی در سواحل مازندران احداث شد با یک ساز و کار مناسب حل شود.

سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به عنوان یکی از ۲۳ پروژه اولویت‌دار دولت الکترونیک و با دو هدف کلی پیشگیری از مفاسد زمین‌خواری و ساماندهی نحوه ارائه خدمات حوزه زمین و ساختمان راه‌اندازی شده است. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار