روز گذشته خبری در رسانه‌ها از قول رئیس اداره ثبت و احوال کهگیلویه منتشر شد که باعث تعجب و حیرت شده است. چرا که به نظر می‌رسد برخی مسائل در زیر پوست جامعه وجود دارد که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۱۴۷۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴ 09 January 2024

تابناک کهگیلویه وبویراحمد، موضوعات مربوط به جمعیت از مهمترین موضوعات در هر جامعه است چرا که جوانی، پیری، طلاق، ازدواج، زاد و ولد و چنین مواردی تاثیر مستقیم بر توسعه آن جامعه دارد.
روز گذشته خبری در رسانه‌ها از قول رئیس اداره ثبت و احوال کهگیلویه منتشر شد که باعث تعجب و حیرت شده است. چرا که به نظر می‌رسد برخی مسائل در زیر پوست جامعه وجود دارد که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.
فروزان با اشاره به اینکه ۵۰ درصد آمار طلاق‌ها مربوط به شش ماه یا یک سال اول ازدواج است، افزود: بیشترین عامل طلاق‌ها عدم شناخت، اعتیاد و بیکاری است.
وی با اشاره به اینکه بیشتر افراد مراجعه کننده، دفترخانه‌ها را دور می‌زنند، عنوان کرد: افراد اقدام به ثبت طلاق عادی می‌کنند که هزینه و جریمه‌ای برای آن‌ها نداشته باشد و پس از گذشت یکی دو سال به دادگاه مراجعه می‌کنند و با هزینه اندکی طلاق خود را ثبت می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه طلاق عادی در دفترخانه‌ها باب شده، خاطرنشان کرد: باید جلوی این کار گرفته شود که افراد از فیلتر قانونی رد شوند، و دادگاه باید جریمه سنگینی برای این افراد لحاظ کند.
البته محمد فروزان فر که در نشست شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه با محوریت جوانی جمعیت، سخن می‌گفت به تشریح گزارش وقایع حیاتی ۶ سال اخیر پرداخت و از آمار‌های ۲ هزار ۴۳ واقعه ولادت، ۴۱۹ مورد فوتی، ۱۲۷۴ ازدواج و ۴۳۸ طلاق به عنوان وقایع حیاتی ثبت شده سال ۱۳۹۷ در شهرستان کهگیلویه یاد کرد.
وی افزود: در سال ۱۳۹۸ آمار یک هزار ۷۴۸ واقعه ولادت، وفات ۴۰۷ مورد، ازدواج ۱۲۰۲ فقره و طلاق ۳۶۵ فقره در شهرستان ثبت کردیم.
فروزان ۱۴۹۲ فقره ولادت، ۴۹۵ مورد وفات، ۱۱۷۸ فقره ازدواج و ۲۶۵ فقره طلاق را از وقایع حیاتی سال ۱۳۹۹ در کهگیلویه اعلام کرد.
وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰، یک هزار ۵۴۷ واقعه ولادت، ۶۱۹ مورد فوتی، ۱۱۶۲ فقره ازدواج و ۲۰۳ فقره طلاق ثبت نمودیم، افزود: در سال ۱۴۰۱، یک هزار ۵۱۲ ولادت، ۴۷۰ مورد فوتی، ۱۱۵۰ فقره ازدواج و ۱۹۰ فقره طلاق در شهرستان کهگیلویه ثبت شد.
فروزان از ثبت یک هزار ۱۹۱ واقعه ولادت، ۳۱۳ مورد وفات، ۸۷۳ فقره ازدواج و ۱۳۸ فقره طلاق در سال ۱۴۰۲ تا کنون نام برد.
فروزان تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ شهرستان کهگیلویه ۳۶ فقره فوتی در حین زایمان داشته است.
رئیس اداره ثبت و احوال کهگیلویه سن ازدواج در سال ۱۳۹۸، میان خانم‌ها ۲۸ و آقایان را ۳۲ عنوان کرد و افزود: در سال ۱۳۹۹، خانم‌ها ۲۸ و آقایان ۳۲ سال بوده و در سال ۱۴۰۰، خانم‌ها ۳۳ و آقایان ۳۷ سال رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار