مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه از برگزاری «رویداد نوآوری اجتماعی» برای تمامی شهروندان علاقه‌مند دارای ایده در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۸۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹ 14 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از خبرآنلاین حمید خسروی، اظهار کرد: افزایش مشارکت اجتماعی با حمایت از ایده‌های برتر و نوآورانه در راستای تحقق مفاد سند تحول مردمی مبنی بر نمونه سازی و الگوسازی از دستاوردهای موفق مشارکت مردم با استناد به آیین نامه تشکل‌های مردم نهاد مصوب هیئت وزیران در سال ۱۳۹۵ است.

وی افزود: این آیین نامه در خصوص تعیین سیاست‌های ترویجی، تشویقی و فرهنگ‌سازی برای تعمیق ارتقاء و نهادینه کردن مشارکت اجتماعی مردم و به منظور تحقق تدابیر اهداف و وظایف سازمان امور اجتماعی در حوزه مشارکت‌های مردمی با هدف ارتقاء مشارکت اجتماعی در کشور و به منظور حمایت از ایده‌های برتر و نوآورانه شهروندان در توسعه محلات با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سلامت و سرمایه و نشاط اجتماعی است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: رویکردهای محوری بسترسازی به منظور مداخلات اجتماع محور و تسهیلگرانه مردم در فرایندهای توسعه اجتماعی حمایت از طرح‌های نوآورانه و بومی بر مبنای اقتضائات محلی از طریق هم افزایی ذینفعان است.

وی گفت: زمینه‌های مداخلات اجتماع محور داوطلبان پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با رویکرد توان افزایی در حوزه خانواده، اعتیاد بهداشت و درمان، کودکان کار و خیابان، زنان سرپرست خانوار، مفاسد و جرائم اخلاقی و اجتماعی با تاکید بر سکونتگاه‌های غیر رسمی، ارتقاء سرمایه سلامت و نشاط اجتماعی اولویت همگرایی و انسجام ملی اولویت‌ها و مسائل اجتماعی مبتلا به استان و شهرستان است.

این مقام مسئول در خصوص شاخص‌ها و فرایند اجرایی این طرح اذعان کرد: این طرح صرفاً شامل ایده‌های تشکل‌های اجتماعی نیست و تمامی شهروندان علاقمند دارای ایده می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

وی بیان کرد: طرح‌ها و ایده‌های پیشنهادی بر اساس موضوع طرح، اهداف گروه هدف، وضعیت موجود منابع مالی مورد نیاز و به منظور اجرای طرح محدوده زمانی و محل اجرای طرح در دبیرخانه شورای استانی توسعه و حمایت از تشکل‌های اجتماعی با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط و یا حسب مورد صاحب نظران و کارشناسان مرتبط مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

خسروی تشریح کرد: حمایت از طرح‌های منتخب مطابق با امتیازهای اعضای دبیرخانه با توجه به مداخلات اجتماع محور است.

وی ابراز کرد: داوطلبان و متقاضیان می‌توانند طرح و ایده‌های خود را به دبیرخانه شورای استانی توسعه حمایت از تشکل‌های اجتماعی دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و در شهرستان‌ها به فرمانداری‌ها ارسال کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: برای پاسخگویی به سوالات احتمالی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ٣۴٢۴٠٢۵٩ تماس حاصل فرمایید و معرفی طرح‌های منتخب به دستگاه‌های اجرایی مرتبط به منظور بهره‌گیری از ایده برای اجرا مهلت ارسال طرح‌ها و ایده‌ها حداکثر تا تاریخ پانزدهم بهمن ماه امسال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار