مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: ۹۹.۹۵ درصد جمعیت شهری و ۸۶.۷۸ درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار دارند.
کد خبر: ۱۱۵۰۰۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۷ 20 January 2024

به گزارش تابناک آذربایجان غربی،  محمداشرفی با اعلام اینکه برای تامین آب شرب مورد نیاز این جمعیت ۱۴ تصفیه خانه در شهر‌ها و یک تصفیه خانه روستایی در مدار بهره برداری قرار دارند، افزود: استحصال آب شرب در  استان از محل یک هزار و ۱۰۲ حلقه چاه، یک هزار و ۲۲ دهنه چشمه و ۶۵ رشته قنات انجام می‌شود.

وی  احداث مخزن، حفر و تجهیز چاه و اجرای خطوط انتقال شهر ارومیه،  پیرانشهر،  خوی، آبرسانی به بوکان، آبرسانی به سلماس و تازه شهر و آبرسانی به مهاباد را ازطرح‌های  های اضطراری و ویژه وزارت نیرو در استان   اعلام کرد.

اشرفی در ادامه گفت:بر اساس تفاهم نامه وزارت نیرو و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و با هدف آبرسانی به روستا‌های محروم کشور از محل اعتبارات محرومیت زدایی، آبرسانی به مجتمع ۱۶۵ روستایی بوکان، مجتمع ۱۰۶ روستایی چایپاره، شوط و پلدشت، مجتمع ۸۱ روستایی میاندوآب، مجتمع ۴۱ روستایی شهدان ژاله سردشت، مجتمع ۱۷ روستایی احمدآباد شاهین دژ و تأمین آب آشامیدنی روستای شین آباد پیرانشهر با ۹ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال و پیشرفت ۳۵ درصد در حال اجرا است.

وی  خرید ۱۲۰ دستگاه کنتور مغناطیسی، اولتراسونیک و مکانیکی منابع تامین و شبکه توزیع، رفع نشت   مخزن   ریحان آباد ارومیه و   قولنجی ارومیه و مخزن  شیخ یوسف و خانقاه مهاباد، نشت یابی حدود ۲۴۰ کیلومتر شبکه توزیع شهر‌های ارومیه، نقده، بوکان، مهاباد، تکاب و سردشت، اصلاح و بازسازی شبکه توزیع به طول ۶۲ کیلومتر و اصلاح و بازسازی و استاندارد سازی ۸۱۲ رشته انشعاب را از مهمترین اقدامات این شرکت در سال جاری عنوان کرد.

اشرفی در ادامه گفت:  تعویض ۳۶۶۲   کنتور  خراب مشترکین، بازسازی ۱۰۰۰ دستگاه کنتور ½ خراب مشترکین، خرید ۹۳۰ دستگاه کنتور  برای تعویض کنتور‌های خراب مشترکین، خرید دو دستگاه کنتور پرتابل برای اندازه گیری جریان و کالیبراسیون کنتور‌های منابع تامین و شبکه توزیع از دیگر اقدامات این مجموعه در خدمت رسانی به مردم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار