مدیر حوزه های علمیه برادران استان کرمانشاه گفت: مجلس پرسشگر، فعال و پاکدست می تواند با اهرم نظارتی که در اختیار دارد مانع وقوع خیلی از مفاسد در کشور شود.
کد خبر: ۱۱۵۱۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱ 29 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا حجت الاسلام صادق ایرانی، مهمترین وظیفه مجلس را قانونگذاری عنوان کرد و افزود: ریل گذاری و تعیین مسیر حرکت کشور توسط مجلس انجام می شود و این مجلس است که تعیین می کند دولت باید چه کاری انجام دهد و قوه قضاییه هم بر مبنای قوانین مصوب مجلس کار می کند.

وی افزود: نکته دیگر شان نظارتی مجلس است که می تواند بر امور نظارت داشته باشد. مجلس پرسشگر، فعال و پاکدست می تواند با اهرم نظارتی که در اختیار دارد مانع وقوع خیلی از مفاسد در کشور شود.

مدیر حوزه های علمیه برادران استان کرمانشاه با بیان اینکه برای اداره بهتر امور کشور نیاز به مجلس قوی داریم، گفت: برای داشتن مجلس قوی هم به نمایندگان قوی احتیاج داریم و در این راستا باید با حضور پرشور خود در پای صندوق های رای در جهت انتخاب نماینده قوی ایفای نقش کنیم.

ایرانی تاکید کرد: هر چقدر مشارکت مردم در انتخابات گسترده‌تر باشد، مجلس قوی‌تری روی کار خواهد آمد و هر چه مجلس قوی‌تر باشد، در حوزه قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون مؤثرتر واقع خواهد شد.

وی با بیان اینکه  تشکیل یک مجلس قوی می تواند نقش مهمی در حل مشکلات کشور داشته باشد، تاکید کرد: یک مجلس قوی می تواند با فراهم کردن زمینه خدمات رسانی بهتر به مردم از طریق تصویب قوانین مورد نیاز، جامعه را به اسلام و انقلاب دلگرم تر کند.

وی اضافه کرد: مجلس قوی می تواند هم نظارت دقیقی بر کار دولت داشته باشد و هم با تصویب قوانین مورد نیاز ریل گذاری درستی برای حرکت کشور داشته باشد. 

وی در ادامه با بیان اینکه برای داشتن مجلس قوی باید نمایندگانی با تخصص‌های مختلف در مجلس داشته باشیم، عنوان کرد: اگرچه در شرایط کنونی که با مسائل و مشکلات اقتصادی مواجه هستیم، می طلبد نمایندگان قوی در حوزه اقتصادی در مجلس داشته باشیم، اما این به معنی نیست که سایر تخصص ها را نادیده بگیریم.

ایرانی همچنین با تاکید بر لزوم حضور نمایندگانی با دیدگاه‌های مختلف در مجلس، گفت: اگر به این سمت برویم که یک جریان یا تفکر خاص در مجلس حاکم شود، قطعا از منویات امام (ره) و مقام معظم رهبری فاصله گرفته ایم.

 وی افزود: همه کسانی که خطوط قرمز نظام را رعایت می کنند حق دارند در مجلس حضور داشته باشند. اگر کسی هم از خطوط قرمز نظام عدول کند، قطعا شانیت نمایندگی مردم در مجلس را ندارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار