در مراسمی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمان، پروژه پخش سیلاب سایت یک حوضه آبخیز زهکلوت شهرستان جازموریان به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۱۵۲۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۱ 04 February 2024

به گزارش تابناک کرمان، رحمان جلالی عصر امروز در حاشیه مراسم بهره‌برداری از پروژه پخش سیلاب سایت یک حوضه آبخیز زهکلوت شهرستان جازموریان به نقش مهم پروژه‌های آبخیزداری اشاره کرد و گفت: پروژه‌های آبخیزداری در افزایش پوشش گیاهی و جلوگیری از مخاطرات و کاهش خسارات ناشی از سیلاب‌ها نقش بسیار مؤثری دارند.

وی ضمن تقدیر از اقدامات موثر مجموعه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در خصوص اجرای پروژه‌های آبخیزداری با تاکید بر اینکه پروژه‌های آبخیزداری علاوه بر مهار سیلاب، در استحصال و ذخیره منابع آبی این منطقه بسیار تاثیرگذار است، افزود: اجرای پروژه‌های آبخیزداری در راستای ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت نقش بسزایی دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان نیز در این مراسم اظهار کرد: مساحت مجموع حوضه‌های آبخیز جنوب کرمان ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار بوده و عملیات اجرایی طرح‌های حوضه آبخیزداری بر اساس یک برنامه مدون در حال انجام است.

وی گفت: این پروژه پخش سیلاب با حجم عملیات خاکی ۷۶ هزارمترمکعب و ۲۹۷۸ مترمکعب عملیات سنگی ملاتی و حجم مخزن ۶۸٠ هزار مترمکعب در حوضه آبخیز زهکلوت اجرایی شده است.

وی میزان اعتبار این پروژه آبخیزداری را بالغ بر ۹ میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی دانست.

رحیمی‌نیا پروژه‌های آبخیزداری را به‌عنوان بهترین راهکار در جهت کاهش اثرات خشکسالی منطقه دانست و گفت: کاهش سرعت آب، ذخیره کردن آب پشت سازه‌ها، نفوذ آب به سفره‌های زیرزمینی و به تبع آن تقویت چاه‌ها و استفاده کشاورزان از آن از مزایای اجرای این پروژه‌ها است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با بیان اینکه اجرای پروژه‌های آبخیزداری به صرفه و اقتصادی است، افزود: با اجرای این پروژه‌ها تا حد زیادی به‌ویژه در مواقع بحران و با کمترین هزینه از خسارت‌های مالی و جانی پیشگیری می‌شود.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار