مدیرکل هواشناسی استان البرز از پیش بینی وزش باد شدید در بعضی ساعات و به ویژه در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی مه آلودگی، رگبارهای ساعتی برف، سقوط بهمن و ریزش سنگ خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۳۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷ 05 February 2024

به گزارش «تابناک البرز» آرش بهاروند احمدی در خصوص وضعیت آب و هوای استان البرز با محوریت کرج گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از گذر موج ناپایدار و ضعیف از استان البرز طی امروز تا فردا سه شنبه است که به موجب آن در بعضی ساعات وزش باد شدید و به ویژه در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی مه آلودگی، رگبارهای ساعتی برف، سقوط بهمن و ریزش سنگ را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه امروز دوشنبه آسمان نیمه ابری تا ابری همراه با نقاط مه آلود در پاره‌ای نقاط است و احتمال بارش خفیف در بعضی ساعات وجود دارد، عنوان کرد: فردا سه شنبه نیز آسمان ابری همراه با مه آلودگی در صبح، احتمال بارش در پاره‌ای نقاط و وزش باد شدید در بعضی ساعات است و برای روزهای چهارشنبه و پنج شنبه آسمانی صاف همراه با یخبندان صبحگاهی و برای جمعه آسمانی قسمتی تا نیمه ابری پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان البرز با بیان اینکه طبق هشدار سطح نارنجی، همچنان خطر سقوط بهمن و ریزش سنگ و لغزندگی سطح جاده در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی استان وجود دارد، اظهار کرد: رگبار ساعتی برف، مه آلودگی، یخبندان فراگیر و وزش باد شدید نوع مخاطره موجود و سقوط بهمن و ریزش سنگ، اختلال تردد در معابر، کاهش دید و لغزندگی در سطح جاده‌ها اثرهای آن هستند.

بهاروند احمدی با تاکید بر ضرورت صرفه جویی در مصرف نهاده‌های انرژی عنوان کرد: از هرگونه عملیات بتن ریزی مطابق با آئین نامه بتن در دمای زیر پنج درجه سانتیگراد و با ماندگاری بیش از ۱۲ ساعت خودداری و با تدابیر احتیاطی مطابق با آئین نامه انجام شود. همچنین مسافران حین تردد در جاده‌های کوهستانی، تجهیزات زمستانی و وسایل گرمایشی و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار