نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه بعثت را جلوه‌ای از قدرت مطلق خداوند خواند و گفت: در عصر جاهلیت که بعثت در آن اتفاق افتاد مردمانی بی‌سواد، گرفتار فرهنگی منحط بودند که فساد و تباهی در همه عرصه‌های جامعه میدان‌دار بود.
کد خبر: ۱۱۵۳۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳ 08 February 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله غفوری روز پنجشنبه با تبریک عید سعید مبعث به همه مسلمانان افزود: این قدرت خداوند متعال است که در چنین جامعه‌ای پیامبرش را برمی‌انگیزد که مردم را به توحید و فضایل اخلاقی دعوت کند.

وی گفت: قرار بر این است که بشریت به صلاح و سداد دعوت شود و سیره پیامبر گرامی اسلام (ص)، تا آخر عالم میدان‌دار اداره جوامع بشری باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه در ادامه بیان کرد: مبعث، تحولی بسیار بزرگ در جهان بشریت بود که نظیر آن، نه قبل از پیامبر گرامی اسلام (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) رخ داد و نه بعد از آن اتفاق افتاد.

وی تصریح کرد: بعثت به‌معنای برانگیختن است، بنابراین هنگامی که خدای متعال پیامبری را برای یک مأموریت بزرگ انتخاب می‌کند، در عالم هستی برانگیختگی عظیمی متناسب‌با آن هدف والا، مقدس و ماندگار ایجاد می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری، با مروری بر امداد الهی در پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: انقلاب اسلامی هم به‌نوعی تکرار حادثه مبعث بود، از این جهت که رژیم ستم‌شاهی جامعه ما را به فساد در همه ارکان جامعه سوق داده بود و انقلاب اسلامی آمد و همه آن مفاسد را به استقلال، عزت، آزادی، اعتماد به نفس، احساس شخصیت و روی پای خود ایستادن تبدیل کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار