در راستای طرح کاشت یک میلیارد درخت؛
مراسم گراميداشت هفته منابع طبيعی در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در نيروگاه شهيدسليمی نكا برگزار شد. 
کد خبر: ۱۱۵۸۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰ 12 March 2024

به گزارش تابناک مازندران، در اين مراسم كه جمعی از ایثارگران و فرزندان شهدا و مدیران اداره منابع طبیعی شهرستان نکا نیز حضور داشتند، مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا در سخنانی با اشاره به گسترش آلاینده‌های زیست محیطی ناشی از توسعه صنایع در سطح جهان، توجه به حفظ محیط زیست را امری حیاتی دانست و گفت: در راستای حفظ سلامت و نشاط مردم، حفظ محیط زیست و جلوگیری از انتشار آلاینده‌ها باید در اولویت و سرلوحه همه فعالیت‌ها قرار گیرد.

 

سطح زیرکشت درختان نيروگاه شهید سلیمی نكا توسعه یافت  

نوراله ادبی فیروزجائی درختکاری و توسعه فضای سبز را اقدامی اساسی در جهت سالم‌سازی محیط زیست دانست و افزود: در شرایط که در سال‌های اخیر با پدیده تغییرات اقلیمی و گرمای روبه افزایش هوا مواجه هستیم، درختان می‌توانند در کاهش دمای هوا، جلوگیری از فرسایش خاک و تلطیف هوا ایفای نقش نمایند بنابراین لازم است که فرهنگ درخت کاری در کشور ما نهادینه شود.
      
وی در پایان با اشاره به فعالیتهای گسترده تعمیراتی نیروگاه‌های برای جهت ارتقاء آمادگی واحدها برای تولید پایدار انرژی در فصل تابستان، خواستار رعایت الگوی مصرف و اهتمام همه هموطنان نسبت به بهینه‌سازی مصرف انرژی شد. 

سپس رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان نکا نیز ضمن تقدیر و تشکر از اهتمام نیروگاه به ارجگذاری منابع طبیعی، گفت: ما وارث سرمایه عظیم جنگلهای هیرکانی هستیم که به همه ملت ایران تعلق دارد و همه ما موظفیم که برای حفظ این امانت تلاش کنیم لذا قصور و کوتاهی در حفظ آن به هیچ عنوان از کسی پذیرفتنی نیست، چرا که با اندکی تساهل و غفلت این سرمایه نابود خواهد شد.

کوروش روحانی با اشاره به نقش درخت در حفظ منابع طبیعی و طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در طی چهار سال گفت: تابستان امسال با 1.5 درجه افزایش دما نسبت به قبل، گرمترین سال عمر زمین بود و پیشبینی ها حاکی از آن است که سال آینده ۲ درجه گرمتر خواهد شد. بنابراین همه کشورها امکانات خود را برای توسعه درخت کاری، حفظ منابع طبیعی و کاهش عوامل آسیب‌زا بسیج کردند.    
     
در پايان به یاد ۳۳ شهید نیروگاه و شهید خوشنام مدفون در نیروگاه ۳۴ اصله نهال در محوطه مهمانسرای شرکت غرس شد.

در فصل درخت‌كاری امسال بيش از چهارصد اصله نهال از گونه های افرا، توسکا و صنوبر در اراضی مجموعه نيروگاه و شهرک شهيدعباسپور کاشته شد.

 

سطح زیرکشت درختان نيروگاه شهید سلیمی نكا توسعه یافت  

این نیروگاه مجموعاً دارای ۱۰۶ هکتار فضای سبز در مجموعه‌های مذکور و گلخانه‌ای به مساحت ۱۸۰ مترمربع جهت کاشت و تکثیر گل‌های زینتی، باغچه‌ای و آپارتمانی می‌باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار