تابناک باخبر شده که جلسه ظهر امروز برای شناسایی ترکیب سهامداران آتی پرسپولیس در میان صندوق‌های بازنشستگی متعلق به سازمان تامین اجتماعی، به صحنه مخالفت اعضای حاضر و چند نماینده مجلس تبدیل شده و سرانجام جلسه بدون نتیجه به پایان رسید و زمان جدیدی هم برای آن تعیین نشد تا عملا واگذاری سرخ‌ها به محاق برود.
کد خبر: ۱۱۵۸۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰ 14 March 2024

پس از یک هفته مانور خبری و تبلیغاتی دولت با پیش‌آهنگی وزیر کار و امور اجتماعی، پرسپولیس در عمل امشب واگذار نشد!

 به گزارش تابناک ورزشی؛ پس از مصوبه هیات دولت و اجبار واگذاری عمده سهام مالکیتی باشگاه دولتی پرسپولیس به سه صندوق بیمه متعلق به سازمان تامین اجتماعی، امروز ظهر جلسه هیات عالی واگذاری جهت تعیین تکلیف دقیق، قیمت‌گذاری و تعیین جزییات درصد سهام هر یک از صندوق ها برگزار شد.

بر اساس شنیده‌ها، بیشتر اعضای حاضر در جلسه از جمله نمایندگان مجلس عضو هیات عالی، نماینده اتاق تعاون و نماینده اتاق بازرگانی به شدت با این نحوه واگذاری مخالفت کردند.

همچنین میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان که قبلا طی مصاحبه‌ای در رسانه‌ها، مخالفت خود را با واگذاری پرسپولیس به مجموعه متبوع خود ـ آن هم در ازای بخشی از بدهی و دیون دولت به تامین اجتماعی ـ اعلام و هیات مدیره سازمان تحت مدیریتش هم طی مصوبه‌ای مخالفت و به صرفه و صلاح نبودن این واگذاری را ابلاغ کرده بود، ضمن اعلام تبعیت از تصمیمات کلان و کمک به دولت برای حل مشکل دو باشگاه مردمی پرسپولیس و استقلال، مشکلات قانونی را مانع این واگذاری دانست.

 

 

جلسه هیات عالی واگذاری پرسپولیس با ریاست وزیر اقتصاد، بی نتیجه ماند؛ تامین اجتماعی سرخ‌ها را پس زد

به این ترتیب دولت باید هرچه سریع‌تر سراغ واگذاری استقلال به پتروشیمی خلیج فارس برود تا دست کم یکی از دو تیم را از زیر مالکیت وزارت ورزش خارج کرده و آنها را از تملک مشترک نجات دهد.

مشکل اصلی ارزش سهام پرسپولیس نیست، مخارج تیمداری حرفه‌ای است

در این جلسه ابتدا اذهان به سمت دلیل تهاتر بدهی دولت جای واگذاری سهام پرسپولیس رفت؛ اما سپس مطرح شد که همه به خوبی می‌دانند مشکل‌های مالی و قیمت‌گذاری و قانونی، در این انتقال اصل مساله نبوده و زیان ده بودن و هزینه های سنگین باشگاه‌داری، دلیل اصل و باعث بروز حاشیه های فراوان اجتماعی و نارضایتی ها بازنشستگان خواهد شد.

مجموعه تامین اجتماعی در جریان هفته گذشته، علاوه موضع‌گیری‌های صریح، مخالفت مکتوب اعضای هیات مدیره و مدیرعامل و مدیران صندوق تأمین اجتماعی را اعلام کرد و تمامی ذینفعان اصلی این صندوق یعنی کانون‌های بازنشستگی و کارگری و همچنین نمایندگان مجلس، چنین انتقالی را غیرممکن دانستند.

برخی تجمعات در همین مدت کم در مخالفت با واگذاری پرسپولیس با عباراتی همچون به خاک سیاه نشاندن تامین اجتماعی و خیانت، همراه به مستمری بگیران توام شد و با اینکه پس از ورود وزیر کار، موضع مدیرعامل تامین اجتماعی هم نرم شد،  این آتش زیرخاکستر امروز در نشست رسمی زبانه کشید و در نهایت جلسه بی نتیحه تمام شد؛ اما بازدارندگی زیاد بازنشستگان حتی فشار شدید دولت و وزیر کار به صندوق را هم خنثی کرد. در نهایت این شورا زیر بار قبول این واگذاری غیر منطقی نرفت و چهره‌های تعیین‌کننده صراحتا گفتند که قصد عبور از حق و حقوق ذینفعان اصلی سازمان تامین اجتماعی را ندارند و دولت باید دنبال مشتری دیگری بگردد.

حالا در فاصله سه هفته تا پایان مهلت تعیین تکلیف واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال و خروج مالکیت آنها از دولت، کار وزارت ورزش گره خورده است و فشار معاون اول رئیس جمهور در کنار دستور صریح وزیر کار و رفاه هم کارساز نبوده و احتمالا این جدال را باید تمام شده تلقی کرد.

پرسپولیس که در رسانه‌ها ۸۰ درصد سهام خود را در اختیار تامین اجتماعی می‌دید و با دو خط نامه در مالکیت شرکت های تابعه تامین اجتماعی قرار گرفته بود و حتی این موضوع را با ارسال یک نامه رسمی و ثبت در کدال، به اطلاع سازمان خصوصی‌سازی رسانده بود، حالا باید منتظر تعیین تکلیف مالکانی باشد که سر نخواستن آن با هم کشمکش دارند.

بدسلقیگی و تصمیم غیرکارشناسی مدیران دولت باعث شده تا طبق پیش بینی‌ها این واگذاری با مقاومت بازنشستگان روبه رو شود.

جلسه هیات عالی واگذاری پرسپولیس با ریاست وزیر اقتصاد، بی نتیجه ماند؛ تامین اجتماعی سرخ‌ها را پس زد

پرسپولیس و استقلال تا تعیین تکلیف حقوق و درآمدهای قانونی خود از جمله حق پخش زنده تلویزیونی مسابقات که در سیطره و چپاول صداوسیماست، روی خوش نخواهند دید و کسی حاضر نخواهد شد، این تیم‌های تا خرخره بدهکار را تحویل بگیرد و میراث دار قرض‌ها و بدهی‌های بعدی شان شود.

نویسنده: بهنام شریفی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار