شهردار رفسنجان با اشاره به کشتار زنان و کودکان فلسطینی در غزه گفت: چنین جنایتی در تاریخ بشر نظیر نداشته و این جنایت‌ها با حمایت آمریکا بوده است.
کد خبر: ۱۱۶۱۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۸ 06 April 2024

به گزارش تابناک کرمان، مجید کهنوجی ظهر امروز ۱۷ فروردین ماه در سخنرانی روز جهانی قدس در رفسنجان با قدردانی از حضور باشکوه مردم در انتخابات اسفند ۱۴۰۲، اظهار کرد: با اقدامات سردار مقاومت حاج‌قاسم سلیمانی، داعش سرنگون شد و محور مقاومت تشکیل گردید و همه این موارد مدیون درایت مقام معظم رهبری و شهید سلیمانی است.

وی افزود: امروز در دنیا آبرویی برای رژیم خبیث صهیونیستی چه در نزد مسلمان و چه غیرمسلمان نمانده است. عملیات طوفان الاقصی این جرأت را به نیرو‌های محور مقاومت داد که در عراق و یمن با دلاوری به رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار حمله کنند و سبب شود حرمتی برای آمریکا و اسرائیل نماند.

وی با اشاره به گوشه‌ای از خوی وحشیگیری رژیم صهیونیستی در جنگ غزه، ادامه داد: ۳۳ هزار شهید که ۷۰ درصد آن‌ها زنان و کودکان هستند، ۸۰۰۰ مفقود، ۷۵ هزار مجروح، ۱۴ هزار شهید کودک، دو میلیون آواره، ۲۶۰۰ نفر اسیر، محاصره غذایی مردم فلسطین، تخریب ۵۰۰ مسجد و کلیسا، تخریب ۳۱ بیمارستان، تخریب ۳۰۰ دانشگاه و مرکز آموزش عالی، تخریب ۳۶۰ هزار منزل مسکونی تنها گوشه‌ای از جنایات رژیم خبیث صهیونیست است. چنین جنایتی در تاریخ بشر نظیر نداشته و این جنایت‌ها با حمایت آمریکا بوده است.

کهنوجی به دیدار اسماعیل هنیه و زیادالنخاله با رهبر انقلاب اشاره و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار به پیروزی مقاومت و مردم فلسطین در این جنگ اشاره و تأکید کردند. اسرائیل غیر از کشتار زنان و کودکان فلسطینی و شهادت نیرو‌های مقاومت، با تجاوز به سفارت ایران در سوریه نیز خوی وحشی‌گری خو را اثبات کرد.

شهردار رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد شهرداری اشاره و اظهار کرد: در حوزه اقتصاد در سال گذشته، شرکتی با هدف درآمد پایدار برای شهرداری تشکیل شد که ۴۰ درصد سهام آن متعلق به صندوق بازنشستگی شرکت مس، ۴۰ درصد شهرداری و ۲۰ درصد بخش خصوصی بود. همین شرکت با یک‌سوم امکاناتی که در سرچشمه کار می‌کند سودش برابری کرد و ۱۰۰درصد سود خود را بازگشت سرمایه داشت.

کهنوجی به شعار سال ۱۴۰۳ از سوی رهبر انقلاب مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره و عنوان کرد: تشکیل این شرکت و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری خروجی شعار رهبری است. مدیریت با بخش خصوصی، نظارت با شهرداری است و سود این شرکت نیز به مردم می‌رسد.

شهردار رفسنجان در ادامه تصریح کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در راستای حکمرانی مردم انجام شد، شهر را به ۵۰ قسمت تقسیم و شورای محله را با انتخاب مردم با محوریت مسجد و امام محله انتخاب کردیم. اداره امور بانوان تشکیل شد. جوانان دهه هشتادی را فرا خواندیم و شهرداران دهه هشتادی در هر محله را انتخاب کردیم و برای هر محله ۱۰ میلیارد تومان اختصاص دادیم.

کهنوجی باز کردن محور‌های اصلی شهر را از دیگر اقدامات شهرداری برشمرد و افزود: از ورودی سرچشمه تا بزرگراه خلیج فارس و ورودی از سمت یزد، مرکز شهر و بلوار پرستار، ساماندهی رودخانه‌ها، از جمله اقدامات شهرداری بوده است.

شهردار رفسنجان با بیان اینکه رفسنجان به‌نسبت جمعیت و جغرافیا رتبه نخست گل آرایی را در کشور دارد، افزود: ساخت مهمانشهر جدید ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا چند ماه آینده مهمانشهر جابجا خواهد شد ضمن این‌که جابجایی زندان را در دستور کار داریم.

وی افزود: ساخت پل زیرگذر در بزرگراه خلیج فارس که خیابان امیرکبیر را به شهرک یادگار امام متصل خواهد کرد، احداث پل در بلوار طالقانی از سمت شرق به غرب، ساماندهی بلوار گردشگردی کتاب، احداث مجموعه چندمنظوره تفریحی، گردشگری و شهربازی در ۵۰ هکتار زمین در غرب استادیوم ورزشی آغاز خواهد شد.

کهنوجی احداث مجموعه ۲۰۰۰ نفری در دهکده ورزشی را در سال جدید یادآور شد و گفت: باز کردن اتوبان شرقی از میدان امام حسین (علیه السلام) تا علی‌آباد انقلاب در سال جاری در دستور کار قرار دارد.

وی در پایان از همراهی استاندار کرمان و همدلی مسئولین شهرستان و شورای اسلامی شهر برای جابجایی مهمانشهر، زمین شهربازی، جابجایی زندان و رفع مشکلات حوزه شهری قدردانی کرد.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار