مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام گفت: مراکز درمانی تامین اجتماعی این استان در سال گذشته بیش از یک میلیون ۶۰۵ هزار خدمت به مراجعه‌کنندگان ارائه کرده است.
کد خبر: ۱۱۶۲۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷ 15 April 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ هادی صبور  در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره اقدامات انجام شده این مدیریت در دولت سیزدهم اظهار داشت: یکی از اقدامات مهمی که در این دولت انجام شده ملکی شدن بیمارستان شهدای زاگرس ایلام در سال ۱۴۰۱ و تبدیل از هیئت مدیره به ملکی و پرداخت مطالبات کارکنان و شرکت ها بوده است.

وی با بیان اینکه تبدیل وضعیت ۹۵ نفر از نیروهای ایثارگر مدیریت درمان ایلام در دولت سیزدهم انجام گرفته است، افزود: نصب دستگاه OPG با  اعتباری بالغ بر چهارده میلیارد ریال ،برای اولین بار در بیمارستان های دولتی استان، نصب و راه اندازی دستگاه C-ARM (سی آرم) و سرب کوبی کامل اتاق عمل بیمارستان شهدای زاگرس جهت اعمال، اورتوپدی و مغز و اعصاب با اعتباری بالغ بر پنجاه میلیارد ریال که در حال حاضر مورد بهره برداری قرار گرفته، نصب و راه اندازی انبار مرکزی بیمارستان، راه اندازی داروخانه بستری بیمارستان بعد سال‌ها، افزایش شیفت پزشکان عمومی در شیفت صبح و شب، خرید دستگاه دیالیز برای بیمارستان شهدای زاگرس در راستای افزایش خدمت رسانی به بیمه شدگان استان از دیگر اقدامات انجام شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام به تجهیز و بروزسانی آزمایشگاه بیمارستان شهدای زاگرس اشاره کرد و گفت: این مهم با تخصیص بودجه ۳۰ میلیارد ریالی مدیر عامل بـه آزمایشگاه و خرید و نصب تجهیزات براساس اعتبار اعلام شده در پایان سال ۱۴۰۱ انجام شد.

صبور تاکید کرد: همچنین استخدام و تبدیل وضعیت تعداد ۱۲۰ نفر نیرو در دولت سیزدهم در بیمارستان شهدای زاگرس به پیمانی و ماده ۲۰ در سال ۱۴۰۱ انجام گرفت.

وی همچنین به احداث ساختمان مشترک با اداره کل تامین اجتماعی با پیشرفت فیزیکی ۶۱ درصد اشاره کرد و افزود: مرکز جراحی محدود و سرپایی یکی دیگر از پروژه‌های حوزه درمان است که با زیربنا ۹ هزار و ۵۰۰ متر مربع در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع در ۴ طبقه اجرا می شود و در مرحله برگزاری مناقصه است.

صبور افزود: درمانگاه شماره ۲ با زیربنا ۲ هزارو ۶۰۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۲ هزار ۱۴ متر مربع در چهار طبقه اجرا خواهد شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام همچنین با اشاره به وضعیت درمانگاه شهرستان مرزی مهران گفت: تحویل موقت این درمانگاه انجام شده و منتظر برگزاری آزمون استخدام پرسنل جهت شروع به کار آن هستیم و تمامی تجهیزات اداری، مالی و درمانی و سیستم های سرمایشی گرمایشی نصب شده است.

وی همچنین در خصوص درمانگاه شهرستان دهلران خاطرنشان کرد: بهسازی اتاق های ریاست، اداری و مالی در درمانگاه دهلران، احیا و راه اندازی انبار دارویی، واتاق CPR به صورت استاندارد، نوسازی و تغییرات در قسمت های مامایی، تزریقات، اتاق نگهبانی، ایجاد اتاقک، نصب و راه اندازی ژنراتور، تجهیز وسایل اتاق CPR به صورت استاندارد، جذب دندانپزشک و احیای این واحد، جذب نیروی درمانی و اداری درپست های بلاتصدی طبق چارت تشکیلاتی، افزایش تعداد دارو، افزایش ساعت کاری مرکز و فعالیت مرکز بصورت دو شیفت، افزایش تعداد پزشکان درمانگاه، افزایش کمیت و کیفیت خدمات ارائه شده در آزمایشگاه و ارتقا درمانگاه عمومی به تخصصی بعد از ۲۰ سال از اقدامات انجام شده طی دوسال گذشته در این درمانگاه است.

وی به اقدامات انجام شده در درمانگاه شهرستان آبدانان اشاره کرد و گفت: تایید ملک جهت راه اندازی درمانگاه، جذب نیرو از طریق آزمون در فروردین ماه از اقدامات انجام شده در این درمانگاه است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام همچنین با بیان اینکه اخذ مجوز خرید زمین برای ساخت درمانگاه دره شهر انجام شده گفت: مجوز حصارکشی نیز اخذ شده و بزودی وارد فاز مناقصه خواهد شد و پیمانکار آن مشخص می شود.

وی به اخذ مجوز ساخت درمانگاه در سرابله اشاره کرد و افزود: خرید زمین توسط کارشناسی فنی-مهندسی و کارشناس درمان و املاک مستغلات تایید شده است، و زمین دارای کاربری درمانی می باشد و خرید زمین بزودی انجام می پذیرد.

صبور اضافه کرد: رایزنی‌هایی با مسئولان شهرستان ایوان نیز جهت خریداری زمین جهت ساخت درمانگاه انجام شده است.

وی همچنین به الکترونیکی شدن تمامی نسخه ها در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: درسال ۱۴۰۲ مطابق با بند( ل) تبصره ۱۷ سازمان برنامه و بودجه کل کشور بیمه های پایه مکلف به عقد قرارداد با تمام مراکز ارائه خدمات درمانی می باشند و دربحث بیماری های خاص و صعب العلاج، فرانشیز پرداختی از جیب بیمه شده کاهش یا به صفر رسیده است.

صبور همچنین به حمایت از زوج های نابارور در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: خوشبختانه اقدامات مثبتی در این خصوص از سوی دولت انجام شده است.
وی همچنین به اقدامات این مدیریت در اربعین اشاره کرد و گفت: ارائه ۲۶ هزار خدمت توسط پایگاه‌های درمانی از جمله پزشک عمومی، متخصص، دندانپزشک، تزریقات آقایان و خانم ها، سرم تراپی، داروخانه و آزمایشگاه از جمله اقدامات انجام شده است./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار