مدیرکل دفتر توسعه ورزش حرفه‌ای و امور باشگاه‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: تعرفه‌های مراکز ورزشی و تندرستی در سال جدید در اردیبهشت ماه به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۶۳۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۱ 21 April 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، سیروس احمدی دوم اردیبهشت ماه در سفر به چهارمحال و بختیاری در جمع باشگاه‌داران، تشکیل شدن دفتر توسعه ورزش‌های حرفه‌ای و امور باشگاه‌ها در وزارت کشور را امری راهبردی برای رفع موانع و مشکلات باشگاه‌داران در کشور دانست و اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات این دفتر کاهش تعداد شاخصه‌های ارزیابی از ۶۸ شاخص در سال ۱۴۰۲ به ۱۹ شاخص در سال ۱۴۰۳ در راستای افزایش رتبه‌بندی مربیان باشگاه‌ها و مراکز تندرستی در سراسر کشور بود که این امر به واسطه انجام نشست‌ها و تعاملات حاصل شد.

وی با توجه به ارجاع تعرفه‌های مراکز ورزشی و تندرستی در سال جدید به ۸ مرکز مربوطه، افزود: تعرفه‌های مراکز ورزشی و تندرستی در سال جدید با در نظر گرفتن نرخ تورم بانک مرکزی و ملاحظات وزارت ورزش و جوانان، در اردیبهشت ماه به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

احمدی همچنین از کاهش مشکلات باشگاه‌داران پس از تایید طرح نظام جامع باشگاه‌داری در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: قدردانی و تکریم از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه ورزش و سلامت اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی از ارائه تسهیلات کم بهره به باشگاه‌داران برای خرید تجهیزات، اشتغال‌زایی و تکمیل پروژه‌های بخش خصوصی خبرداد و تصریح کرد: بودجه اعتباری استان‌ها تا ماه آینده ارائه خواهد شد و متقاضیان می‌توانند درخواست خود را برای گرفتن وام‌های کم بهره ثبت کنند تا با توجه به کارگروه اشتغال زایی استان، کمکی در راستای سلامت مردم رقم بخورد.

مدیرکل دفتر توسعه ورزش حرفه‌ای و امور باشگاه‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: باشگاه‌داری نوین ملزم شناخت دقیق و کامل حقوق ورزشی و حقوق باشگاه‌داری است و در این مهم باید بتوانیم در باشگاه‌های خود هزینه‌ها را در کنار درآمد‌ها قرار دهیم.

احمدی ۸۵ درصد باشگاه‌های سطح کشور را باشگاه‌های عمومی و سلامت محور دانست و افزود: متاسفانه در کشور باشگاه‌های حرفه‌ای و تخصصی نسبت به باشگاه‌های عمومی متقاضیان بسیار کمتری دارند.

در ادامه محمود سلیمی، مدیر کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: باید بتوانیم زیرساخت‌ها را به درجه‌ای برسانیم که چهارمحال و بختیاری بتواند به عنوان اردوبامی برای تیم‌های ملی و فراملی باشد.

وی با توجه به نقش و تاثیر ارتفاع از سطح دریا در استان و ارتباط آن با سلامت ورزشکاران، گفت: چهارمحال و بختیاری به عنوان استانی مرتفع از سطح دریا، علاوه بر اینکه در سطح سلامت و مواردی نظیر افزایش خونسازی و شادابی ورزشکاران موثر است، می‌تواند به عنوان اردوگاه دائمی برای ورزشکاران بین‌المللی تبدیل شود.

سلیمی ایجاد تنوع در رشته‌های ورزشی، توسعه زیرساخت‌های ورزشی و رونق صنعت و ایجاد اشتغال را از نتایج همکاری بخش خصوصی در امر ورزش بیان کرد و گفت: جلب اعتماد مردم به ورزش امری مهم و کلیدی است که وزارت ورزش و جوانان همواره در تصمیمات خود به دنبال آن بوده است.

وی نگاه مادی در کمک‌های بخش خصوصی به ورزش را همچون سمی برای ورزش و جوانان استان کشور دانست و بیان کرد: اخلاق در ورزش و اخلاق مداری مربیان و باشگاه‌داران باعث ترویج اخلاق نیک در جامعه می‌شود و این امر باید مدنظر باشگاه داران قرار گیرد.

سلیمی در پایان با توجه به فعالیت ۴۱۶ باشگاه در سطح استان، گفت: آمایش، سازماندهی و برنامه‌ریزی برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و امکانات بخش دولتی و خصوصی در زمینه ورزش باید مورد توجه بیش از پیش همگان قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار