توضیحات معاون عمرانی استاندار در خصوص اعتبارات نفت
بنابر گفته معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، از ویژگی‌های خاص این اعتبارات نقد بودن آن‌ها است به این معنی که با تکمیل پروژه و تایید صورت وضعیت، کمتر از یک ماه پول به حساب دستگاه واریز می‌شود .
کد خبر: ۱۱۶۴۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۲ 28 April 2024


پیش از ظهر امروز نخستین نشست اعتبار نفت در حالی برگزار شد که بنابر گفته معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، از ویژگی‌های خاص این اعتبارات نقد بودن آن‌ها است به این معنی که با تکمیل پروژه و تایید صورت وضعیت، کمتر از یک ماه پول به حساب دستگاه واریز می‌شود و این یعنی عیار مدیریت یک مدیر با عملکرد وی و دستگاهی در جذب این اعتبارات، مشخص می‌شود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، علی محمد روستا در اولین جلسه جذب اعتبارات نفت گفت: حدود ۳ هزار میلیارد تومان مصوبه اعتبارات نفت داریم که لازم است در راستای جذب این اعتبارات اقدام شود.
روستا افزود: اعتبارات نفت ویژگی‌های خاصی دارد از جمله اینکه به صورت نقد تخصیص داده می‌شود و در واقع این هنر مدیریت است که می‌تواند استفاده بهینه و به موقع از این اعتبارات را فراهم کند.

معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: متاسفانه یکی از مشکلات اساسی در تکمیل پروژه‌ها طولانی شدن دوره اجرایی است به نحوی که می‌بینیم بخشی از یک پروژه به دلیل گذشت زمان زیادی از ساخت در زمان تکمیل بخش دیگر، فرسوده شده است.
روستا با اشاره به این نکته که باید روند اجرای یک پروژه پیوسته و زمانبندی مشخص باشد افزود: وقتی از میزان ۲۰ درصدی مانده تا تکمیل یک پروژه سخن گفته می‌شود، به دلیل طولانی شدن و تورم در واقع هزینه تکمیل چندین برابر اعتبار تعیین شده ابتدای کلنگ زنی است که معمولا فرایند تکمیل را باز هم طولانی می‌کند و این یعنی عدم تکمیل به موقع موجب هدر رفتن اعتبارات و تحمیل هزینه‌های بیشتر می‌شود.

کار کنید و فورا پول بگیرید / خبر خوش برای ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج + فیلم

وی ادامه داد: جاده دهدشت، پاتاوه را تکمیل و به بهره برداری رسانده ایم، اما همچنان بحث روشنایی تعدادی از تونل‌ها باقی مانده است و این یعنی هنوز کار تمام نیست.

روستا به رواج یک نگاه غلط برخی مدیران در خصوص اعتبارات مصوب هم اشاره کرد و گفت: اعتبارات نفت هم نقد هستند و هم حداکثر یک ماه پس از تایید توسط کارشناسان مربوط پرداخت می‌شوند، اما این اعتبارات سرفصل مشخصی برای هزینه کرد، یعنی اتمام پروژه‌های نیمه تمام دارند و اینگونه نیست که دستگاه‌ها این اعتبارات را برای پرداخت بدهی‌های خود هزینه کنند.

وی ادامه داد: پیشنهاد ما تعریف پروژه‌های مهم و ضروری برای استفاده از اعتبارات نفت است، اما اگر دستگاهی پروژه نیمه تمام و اولویت داری دارد می‌تواند در راستای تکمیل آن از این اعتبارات استفاده کند.

روستا خطاب به برخی دستگاه‌های بدهکار مانند آبفا که حساب‌های آن‌ها به دلیل شکایت شاکیان مسدود است هم گفت: یکی از محاسن اعتبارات نفت این است که به حساب مسدود نمی‌رود و قابل مسدود شدن هم نیست بنابراین دستگاه‌هایی که چنین مشکلاتی دارند می‌توانند بدون دغدغه به تعریف و اجرای پروژه بپردازند.

فیلم / خبر خوش برای پایان وضعیت اسفناک ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج
ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج یکی از پروژه‌های کلان و مهم ورزشی استان است که چندین سال است وضعیت اسفناکی دارد و در واقع به وضعیت بلا استفاده تبدیل شده و به یک مکان متروکه شباهت پیدا کرده است که البته معاون عمرانی استاندار خبر خوشی هم برای خروج این ورزشگاه از وضعیت فعلی داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار