حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی در آیین تکریم و معارفه دادستان و رئیس دادگستری شهرستان لنگرود
کد خبر: ۱۱۶۵۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵ 07 May 2024

همه ما سرباز و پیرو ولایت هستیمهمه ما سرباز و پیرو ولایت هستیمهمه ما سرباز و پیرو ولایت هستیمهمه ما سرباز و پیرو ولایت هستیمهمه ما سرباز و پیرو ولایت هستیمهمه ما سرباز و پیرو ولایت هستیمهمه ما سرباز و پیرو ولایت هستیمهمه ما سرباز و پیرو ولایت هستیمهمه ما سرباز و پیرو ولایت هستیمهمه ما سرباز و پیرو ولایت هستیمهمه ما سرباز و پیرو ولایت هستیمهمه ما سرباز و پیرو ولایت هستیمهمه ما سرباز و پیرو ولایت هستیمهمه ما سرباز و پیرو ولایت هستیمهمه ما سرباز و پیرو ولایت هستیمهمه ما سرباز و پیرو ولایت هستیمهمه ما سرباز و پیرو ولایت هستیمهمه ما سرباز و پیرو ولایت هستیمهمه ما سرباز و پیرو ولایت هستیمهمه ما سرباز و پیرو ولایت هستیم

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان.
وی معارفه قضات و مدیران قضایی را یک آموزه دینی دانست و افزود: جایگاه قضات در مکتب اسلام رفیع است و قضاوت فقط یک منصب اداری نیست و اسلام نگاه متفاوتی به قضاوت دارد.
رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به ویژگی ها و افتخارات شهرستان لنگرود، تاکید کرد: لنگرود شهرستانی با نام و نشان و ریشه است و در حوزه های مختلف از جمله دیانت و صفا برجستگی دارد.
حجت الاسلام صادقی نیارکی، لنگرود را پس از رشت و لاهیجان، دارای رتبه سوم فراوانی جمعیت دانست و عنوان کرد: شهرستان لنگرود در فراوانی جرایم و تشکیل پرونده های قضایی رتبه 13 استان را دارد که نشان دهنده عملکرد خوب مسئولان قضایی شهرستان است.
وی با اشاره به جایگاه مسئولیت ها در حکمرانی اسلامی، بیان کرد: در اسلام اقامه حق و مقابله با ظلم یک اصل است و لذا همه مسئولان باید به عدالت رفتار کنند و قانون مدار باشند.
رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه همه ما در معرض حوادث طبیعی و غیر مترقبه هستیم، خاطرنشان کرد: کوتاهی برخی مسئولان و عدم عمل به وظایف نیز موجب برخی حوادث و خسارات می شود که نمونه آن را در حادثه آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت شاهد بودیم.
وی از مسئولان خواست از عمل به وظایف قانونی خود فاصله نگیرند و گفت: مسئولان در مقابل مطالبات بر حق مردم خوب عمل کنند.
حجت الاسلام صادقی نیارکی اهلیت در مسئولیت را به معنی احساس مسئولیت و دغدغه مندی نسبت به مردم دانست و تاکید کرد: مدیر در تراز انقلاب اسلامی بر اشتباهات پافشاری نمی کند و در جهت جبران خطاها اهتمام دارد؛ در غیر این صورت نباید مسئولیت را قبول کند.
وی از مسئولان خواست در مسیر آموزه های دینی باشند و از فرصت مسئولیت برای اقامه حق بهره بگیرند و عنوان کرد: نهج البلاغه یک گنجینه برای مسئولان و کارگزاران است.
رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه برای پیشبرد اهداف نیازمند وحدت و هم گرایی و هم افزایی هستیم، ادامه داد: مسئولان با وحدت کلمه گره ها را باز کنند؛ دادگستری یک نهاد تاثیرگذار در شهرستان است و باید در کنار حمایت و پشتیبانی از مدیران، در تصمیم گیری ها حضور داشته باشد.
حجت الاسلام صادقی نیارکی با بیان اینکه اولویت های شهرستان باید با همفکری مسئولان احصا و حل شود، بیان کرد: یکی از محوری ترین پرونده های قضایی مرتبطبا امور خانواده است و باید به سمت پیشگیری برویم؛ هزینه پیشگیری کمتر است، اما از آن غفلت می کنیم.
وی عمل نکردن مدیران به دستورات قضایی را ترک فعل دانست و اضافه کرد: اعمال قانون در برابر انحراف یک اصل است، زیرا استمرار انحراف خسارت زا خواهد بود؛ مثلا کوتاهی یک مدیر 600 میلیارد تومان خسارت وارد کرده و نباید از این خطا بگذریم.
رئیس کل دادگستری گیلان تعامل با مدیران را در کنار برخورد قضایی با خطاها دانست و اظهار کرد: در برخورد با ترک فعل ها نیز نیازمند هم افزایی هستیم تا به پاکسازی کمک کنیم.
وی در پایان بر لزوم انتخاب مدیران ساعی در تراز انقلاب تاکید کرد و گفت: در دستگاه قضا همه مدیران حرفه ای عزل و حرفه ای نصب می شوند و اصلا سیاسی نیست لذا نباید مدیران را براساس خواست گروه های سیاسی منصوب کنیم، زیرا اهلیت نخواهند داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار