رئیس مرکز بهداشت شهرستان بیرجند گفت: هر بیماری با رعایت قابل پیشگیری بود بنابراین باید با رعایت موازین و دستوراالعمل‌های بهداشتی و اجرای درست و صحیح می‌توان آن را عملی کرد.
کد خبر: ۱۱۶۶۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۸ 08 May 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، محمد ابراهیم عبدالرزاق نژاد گفت: برای پیشگیری از بروز بیماری‌ها در جامعه مهمترین اقدام آموزش و افزایش آگاهی عموم مردم در زمینه راه‌های پیشگیری از بیماری‌ها است.

وی افزود واکسیناسیون، شناسایی و درمان بموقع بیماران، هماهنگی و همکاری بین بخش‌ها برای حذف عوامل محیطی موثر در جامعه، تقویت ساختار نظام شبکه بهداشت و. اقدامات دیگری بوده که می‌توان به آن اشاره کرد.

عبدالرزاق‌نژاد درخصوص برنامه برای مبارزه با بیماری‌ها، اظهار کرد: با تاسیس نظام شبکه بهداشت در کشور برنامه‌های بسیار مدون، جامع، هدفمند و استاندارد ازجمله نظام مراقبت بیماری‌های واگیر و غیر واگیر، واکسیناسیون، غربالگری بیماری‌های واگیر و غیرواگیر، برنامه‌های مراقبت سلامت مادران، کودکان، میانسالان، دانش آموزان، سلامت محیط کار، و. طراحی و در حال اجرا در پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت است که نتایج بسیار مطلوبی در جامعه در زمینه ریشه کنی، حذف و کنترل بیماری‌ها داشته است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بیرجند گفت: با رعایت موازین و دستوراالعمل‌های بهداشتی و اجرای درست و صحیح برنامه‌های مراقبت بیماری‌ها، اکثر بیماری‌ها قابل پیشگیری هستند.

وی بیان کرد:رعایت موازین بهداشتی، کنترل راه‌های انتقال بیماری، رعایت توصیه‌های بهداشتی ارائه شده توسط مراکز بهداشتی و کارشناسان بهداشت، انجام واکسیناسیون به‌موقع، درمان کامل و به‌موقع بیماران، حذف عوامل محیطی موثر بر بروز بیماری، مراجعه مردم به مراکز بهداشتی جهت دریافت خدمات ارائه شده توصیه‌های لازم برای پیشگیری از بیماری است.

عبدالرزاق‌نژاد بیان کرد: پیشگیری سه دارد که سطح اول ایده‌آل‌ترین سطح پیشگیری است و هدف آن عدم بروز بیماری در افراد جامعه بوده که واکسیناسیون مهمترین اقدام در این سطح است.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار