مدیرعامل سیما، منظره و فضای سبز شهری شهرداری ایلام از کاشت گل های فصلی بهاری در سطح معابر، میادین و بلوارهای این شهر در راستای ایجاد فضای مناسب برای شهروندان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۷۵۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۴ 19 May 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ حسین ارجمندی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط واحد فضای سبز شهرداری ایلام، اظهار کرد: ارتباط با طبیعت و لذت بردن از مناظر زیبای آن راهی ساده اما مهم برای کسب آرامش روح و روان آدمی است که در این بین کاشتن گل و گیاه می تواند بیشتر از هر عاملی، شادی و طراوت را به انسان هدیه دهد.

وی در ادامه با اشاره به عملیات کاشت گل های فصلی بهاره و تابستانی در سطح شهر ایلام، گفت: این واحد در راستای بهبود منظر و محیط شهری مناسب و زیبا و همچنین ایجاد نشاط و سرزندگی در بین شهروندان، اقدام به کاشت انواع گل های بهاره در بلوارها و میادین شهر ایلام خواهد کرد.

مدیرعامل سیما، منظره و فضای سبز شهری شهرداری ایلام با بیان اینکه ایجاد، توسعه و گسترش بوستان ها و فضای سبز شهری، علاوه بر کارکردهای زیباشناختی، روان شناختی، اکولوژیکی، در تأمین رفاه و آسایش شهروندان نیز اثرگذار است، یادآور شد: با تاکیدات شهردار ایلام به منظور توسعه فضای زیبای شهری، تولید گل های باکیفیت فصلی را در دستور کار قرار گرفته و در این زمینه، امسال برای اولین بار، ۲۲ شاسی(۱۰۰هزار گل تابستانی فصلی) در هفت نوع مختلف آماده کشت در سطح میادین و بلوارهای ایلام است.

ارجمندی بیان کرد: در همین راستا با هدف اثرات زیست محیطی و روانشناختی و ارتقاء کیفیت منظر شهری، شهرداری ایلام با رسیدگی به فضای سبز سطح میادین و بلوارها اقدام به تعویض گل های زمستانی و متناسب با فصل تابستان در ایلام کرده است.

وی افزود: افزایش کیفیت تولید گیاهان فصلی و ایجاد بستر تغذیه‌ای خوب برای گل‌ها توسط کارشناسان شهرداری ایلام انجام شده است.

مدیرعامل سیما، منظره و فضای سبز شهری شهرداری ایلام خاطرنشان کرد: برنامه‌های مدون و گسترده‌ای برای تولید گل و نهال در این سازمان در نظر گرفته‌شده که می‌تواند گام بلند شهرداری جهت خودکفایی و بی‌نیازی از خرید گل و نهال باشد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار