معاون وزیر نیرو با اشاره به نیروگاه‌های خورشیدی به بهره برداری رسیده استان کرمان گفت: یک مجموعه در زمینه ساخت تجهیزات نیروگاه‌های خورشیدی در استان کرمان فعال است و مجوز‌های لازم را اخذ و بخشی از تجهیزات مورد نیاز خط تولید خود را نیز وارد کرده است ضمن آنکه زمین به این مجموعه برای احداث کارخانه واگذار و مراحل ساخت آغاز و به زودی تکمیل خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۶۷۶۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴ 19 May 2024

به گزارش تابناک کرمان، محمود کمانی اظهار کرد: مجوز احداث بیش از ۲ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی در قالب‌های مختلف به استان کرمان داده شده است.

معاون وزیر نیرو در ادامه بیان کرد: برای تامین مالی نیروگاه‌های خورشیدی چندین تفاهمنامه با مجموعه‌های تامین مالی انجام دادیم به‌طورمثال؛ تفاهمنامه ۵ میلیارد دلاری با صندوق توسعه ملی، برای احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه منعقد کرده‌ایم.

وی ادامه داد: اولویت دادن تسهیلات به افرادی که از طریق ماده ۱۲ و صنعت قصد احداث نیروگاه دارند، است که تعدادی از آن‌ها به صندوق توسعه ملی معرفی شده‌اند و بخشی از تسهیلات این صندوق به استان کرمان اختصاص می‌یابد.

کمانی اظهار کرد: با مجموعه‌های از جمله؛ صندوق محیط زیست، صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق فناوری نفت و منابع تبصره ۱۸ برای احداث نیروگاه‌های متوسط و برای بخش نیروگاه‌های حمایتی خانگی که مربوط به نهاد‌های حمایتی و مددجویان آن‌ها است، توافقاتی صورت گرفته است.

وی با بیان این مطلب که نیروگاه‌های حمایتی خانگی در پشت بام منازل و با ظرفیت پنج کیلووات احداث می‌شود، تصریح کرد: در تلاش هستیم تا تسهیلاتی برای افرادی که راغب به نصب نیروگاه خانگی هستند، تعریف کنیم.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار