جای جای استان اردبیل روز جمعه در تاسوعا به یاد حضرت عباس (ع) و دیگر یاران باوفای سید الشهدا رنگ و بوی حسینی گرفته و غرق در ماتم و عزا شد.
کد خبر: ۱۱۶۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳ 23 October 2015
در شهر اردبیل پس ار برگزاری آیین های نماز جمعه، حسینیان اردبیل با تجمع بزرگ خود در میدان عالی قا پو فریاد 'لبیک یا حسین' و ' هیهات من الذله ' سر دادند.
در این آیین عظیم حسینی حجه الاسلام نوری از روحانیون اردبیل پیرامون فلسفه قیام امام حسین (ع) و نقش آن در حیات جاودانگی اسلام ناب محمدی سخنرانی کرد.
در این اجتماع تعدادی از مداحان اهل بیت (ع) نیز در رثای فداکاری حضرت عباس (ع) نوحه سرایی کرده و مردم سراپا سیاه پوش نیز به سینه زنی و عزاداری پرداختند.
همچنین همزمان با عصر تاسوعا مردم عزادار محلات مختلف اردبیل در قالب دسته های سینه زنی در خیابان های این شهر به حرکت درآمده و به عزاداری پرداختند.
بسیاری از گروههای مردمی نیز با اجرای آیین های شبیه خوانی گوشه هایی از واقعه تاسوعا را به زبان هنر ارایه کردند.
همچنین از صبح امروز نیز در آیینی سنتی ، عزاداران حسینی به صورت انفرادی و یا دسته های عزداری به یاد شهدای کربلا اقدام به روشن کردن شمع در مقابل مساجد محلات مختلف کردند.
در شهرستان های پارس آباد، بیله سوار، گرمی ، نیر، نیمن ، سرعین ، مشگین شهر ، خلخال وکوثر نیز اجتماعات بزرگ عزاداران حسینی برگزار و دسته های عزاداری نیز با زنجیر زنی و سینه زنی در سوگ شهیدان کربلا به عزاداری پرداختند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار