مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان کرمان
خانه تاریخی شترگلو،‌ از آثار اواخر دوره قاجار شامل دو قسمت شاه‌نشین و اندرونی است که عمارت شاه‌نشین روبه‌روی «حرم شاه نعمت‌الله‌ولی» قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۱۸۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶ 27 October 2015
 خبرنگار اطلاعات: عمارت «شترگلو» ماهان برای مرمت و بازسازی به بخش خصوصی واگذار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان کرمان اعلام کرد: احیای این بنا در قالب مزایده‌ای ۱۳ ساله به شرکت خصوصی «طرح و آفرینش» واگذار شد.

وی افزود: خانه تاریخی شترگلو،‌ از آثار اواخر دوره قاجار شامل دو قسمت شاه‌نشین و اندرونی است که عمارت شاه‌نشین روبه‌روی «حرم شاه نعمت‌الله‌ولی» قرار گرفته است.

به گفته وفایی بالای عمارت شاه‌نشین دو بادگیر مرتفع و یک کلاه فرنگی قرار دارد و سقف داخلی آن نیز با یزدی‌بندی زیبایی تزئین شده است. وی با اشاره به این‌که عمارت شترگلو در مالکیت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان است، گفت: این بنا چندین حیاط دارد که حیاط شمالی به انارستان و حیاط جنوبی به نارنجستان معروف است و یکی از موارد قابل توجه در این عمارت جریان دائمی آب درون آن است.

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان کرمان افزود: این بنا دارای یک حوضخانه زیبا با چهار ایوان در اطراف آن است که به پنج‌دری‌ها و سه‌دری‌ها راه دارد.

به گفته وی در قسمت‌های داخلی عمارت جلوه‌هایی از معماری دوره قاجار به ویژه نقش برجسته‌های گل و بوته و ماهی به چشم می‌خورد که زیبایی ویژه‌ای به بنا بخشیده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
پرسام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
چرا بعد گذشت چهارماه اثري از شروع فعاليت و مرمت در اين عمارت تاريخي و زيبا مشاهده نميشه،
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار