15 آبان صورت می‌گیرد؛
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: اتحادیه پوشاک شهرستان بیرجند به منظور اطلاع‌رسانی و آموزش لازم به اعضای صنفی خود، روز جمعه 15 آبان‌ماه همایشی در راستای حمایت از تولید پوشاک داخل برگزار می‌کند.
کد خبر: ۱۲۳۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷ 04 November 2015


به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، مهدی ماهگلی اظهار کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و حمایت از تولید داخل و جلوگیری از عرضه پوشاک قاچاق در سراسر کشور تمهیداتی اتخاذ کرده است.

وی افزود: زمان اجرای این بخشنامه و الزام واردکنندگان به داشتن کد GSI از اول آبانماه سال 1394 است و عرضه پوشاک وارداتی (واردات رسمی) در بازار مصرف از جمله واحدهای صنفی و تجاری منوط به الصاق برچسب شناسه کالا است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی مهلت اتمام کالاهای وارداتی بدون برچسب شناسه کالا (کدGS1) از تاریخ ابلاغ این بخشنامه را حداکثر 6 ماه اعلام کرد.

ماهگلی تصریح کرد: فروشندگان موظف هستند برای اینگونه پوشاک فاکتورهای مربوط به خرید کالا که اطلاعات مربوط به شرکت توزیع کننده و یا واحد عمده فروش را دارا است ارائه کنند.

وی ادامه داد: تمام عرضه‌کنندگان پوشاک باید از پروانه کسب معتبر در رشته توزیع پوشاک برخوردار باشند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: تمام عرضه‌کنندگان رسمی پوشاک با برند خارجی ملزم به اخذ مجوز نمایندگی ظرف زمان تعیین شده در بخشنامه قبلی این معاونت از مرکز امور اصناف  هستند.

وی خاطرنشان کرد: عرضه پوشاک وارداتی با نام و نشان و برند خارجی بعد از پایان مهلت تعیین شده در نمایندگی‌ها و یا واحدهای صنفی بدون مجوز، ممنوع خواهد بود.

ملهگلی یادآور شد: نگهداری هر نوع پوشاک وارداتی بدون رعایت الزامات این بخشنامه در محل واحد صنفی و یا سایر انبارها ممنوع است و به موجب بند (ذ) ماده (2) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قاچاق محسوب و منجر به اعمال قانون خواهد شد
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار