در دهه پایانی صفر صورت می‌گیرد:
فرماندار کاشمر گفت: در دهه پایانی صفر بیش از 3 هزار کاشمری در قالب کاروان‌های پیاده عازم مشهد مقدس می‌شوند.
کد خبر: ۱۲۷۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳ 11 November 2015
مهدی فروزان در جلسه ستاد هماهنگی کاروان‌های پیاده دهه آخر صفر در بیت امام جمعه کاشمر اظهار داشت: سال گذشته در مجموع 20 کاروان پیاده از نقاط شهری و روستایی کاشمر عازم مشهد مقدس شدند.

وی اضافه کرد: تمام دستگاه‌ها و ادارات کاشمر در زمینه فراهم کردن شرایط برای اعزام کاروان‌های پیاده از این شهر و نیز استقبال و پذیرایی از کاروان‌هایی که از کاشمر عبور می‌کنند، همکاری خواهند کرد.

فروزان یادآور شد: هوشیاری مردم و اطاعت‌پذیری زائران از مدیران کاروان‌ها از مهم‌ترین خواسته‌ها به منظور جلوگیری از بروز حوادث احتمالی است، ضمن اینکه کاروان‌های پیاده به محض تاریک شدن هوا اجازه تردد را نخواهند داشت و پلیس را از حرکت کاروان‌ها در ساعات شب جلوگیری می‌کند.

فرماندار کاشمر گفت: مردم کاشمر در دهه آخر صفر علاوه بر اعزام کاروان پیاده به مشهد و پذیرایی از کاروان‌های عبوری، میزبان جمعیت 2 هزار نفری کاروان پیاده عاشقان خاندان عصمت و طهارت از بخش کوهسرخ در صبح روز 28 صفر در آستان مقدس امامزاده سید مرتضی است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به حرکت کاروان‌های متعدد از روستاهای تابعه بخش کوهسرخ از ساعات اولیه سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) و رحلت پیامبر مکرم اسلام (ص) ضروری است، نیروی انتظامی، پلیس راهور، اورژانس، راه و شهرسازی در مسیر حضوری فعال داشته باشند تا برای کاروان‌های پیاده حادثه‌ای به وجود نیاید.

فروزان با بیان اینکه بر اساس هماهنگی‌ها در این روز عبور خودروهای سنگین ممنوع و تردد وسایط نقلیه سبک نیز با محدودیت‌هایی در نظر گرفته شده است، گفت: خوشبختانه با تعاملی که بین مسئولان ادارات و نهادها ایجاد شده، کاشمر برای اعزام و پذیرایی از کاروان‌های پیاده در دهه پایانی صفر آماده است.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه فلسفه قیام امام حسین(ع) موضوعات فرهنگی بوده است، تصریح کرد: باید ایجاد محتوای فرهنگی و پرداختن به معنویات در کاروان‌ها در طول سفر دغدغه اصلی متولیان و مسئولین کاروان‌ها باشد به طوری که زیرساخت‌های فرهنگی به گونه‌ای باشد تا بر غنای فرهنگی کار بیافزاید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار