بسته خبری ویژه «تابناک گیلان»؛
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود...
کد خبر: ۱۲۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۷ 11 March 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پررنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد. 

رصد‌خانه «تابناک گیلان» جایی است که خبرهای پوششی و ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم‌توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. 


تاثیر 1.5 درصدی آب و هوا بر کاهش پروازها
به گزارش تابناک گیلان، پيشنهاد كميته حمل و نقل هوايي گيلان كه توسط مدير كل فرودگاه گيلان از سالهاي قبل ارائه شده بود در دولت تدبير و اميد اولين جلسه خود را برگزار نمود و اولين جلسه اين كميته با حضور دو معاون استاندار گيلان، مديركل فرودگاه استان و جمعي از مديران مرتبط با صنعت حمل و نقل هوايي در محل استانداري گيلان برگزار شد.
در این نشست مهندس حجت شعبانپور معاون هماهنگي امور عمراني استانداري گيلان كه رياست اولين جلسه كميته حمل و نقل هوايي در سال جاري را به عهده داشت گفت: با توجه به تاكيد استاندار گيلان مبني بر بررسي علل كاهش پروازهاي فرودگاه سردار جنگل رشت در شش ماهه دوم مقرر شد با تشكيل اين كميته موضوعات پيگيري شود و از سال آينده هر دو ماه يكبار با حضور مديران مرتبط با صنعت حمل و نقل هوايي برگزار خواهد شد.

گیلان، مقام اول در تولید ماهی قرمز کشور
به گزارش تابناک گیلان، استان گیلان، مرکز تولید ماهیان قرمز کشور است؛ ماهیانی که نماد شادابی سفره هفت سین شب عید ایرانیان هستند.
با نزدیک شدن به ایام نوروز، بازار فروش ماهیان قرمز رونق می گیرد و استان گیلان با تولید بیش از 20 میلیون قطعه ماهی قرمز، مقام اول تولید این ماهیان را در کشور به خود اختصاص داده است.
گلدفیش ، کالیکو، بلک مور، کله شیری ، شیشه ای و تلسکوپی ماهیان قرمز تولیدی را تشکیل می دهند که از دومین ماه فصل زمستان (بهمن) صید این ماهیان برای عرضه به بازار در گیلان آغاز می شود.
سابقه تولید این ماهیان در گیلان به حدود 30 سال قبل می رسد و رونق آنها به سفره هفت سین ارتباط دارد که در فرهنگ ایرانی، ماهی در کنار سفره هفت سین قرار می گیرد و نماد زایش، تازگی، شادابی و سرزندگی است.

وضعیت پسماند کره ی زمین مایوس کننده است
به گزارش تابناک گیلان، حسین اسماعیلیان بعد از ظهر امروز در نخستین در کارگاه آموزشی پسماند مدیران آموزشگاه‌های آموزش‌ و پرورش این شهرستان آموزش نواندیشی برای محیط‌زیست همراه با فرهنگ زیست‌محیطی را مورد تاکید قرار داد.
وی با بیان اینکه رفاه اجتماعی همگانی زمانی متصور است که کره زمین را دریابیم، تصریح کرد: آموزش و فرهنگ‌سازی پسماند و حفظ محیط زیست در مدارس ضروری است. فرماندار آستانه‌اشرفیه وضعیت امروز کره خاکی به لحاظ پسماند و زباله را مایوس کننده خواند و خاطرنشان کرد: نقش مدیران در آموزش‌و پرورش برای حفظ محیط برجسته‌تر از گذشته است.
وی با بیان اینکه نباید طبیعتی زشت را برای آیندگان به یادگار بگذاریم، یادآور شد: مبحث دانایی، آموزش و فرهنگ‌سازی در مدارس امری ضروری است و نباید مرتکب کوتاهی و غفلت در این زمینه شویم. اسماعیلیان، با تاکید بر اینکه در سال 94 هیچ زباله‌ای از دستگاه‌های دولتی بدون تفکیک دریافت نخواهد شد، گفت: به واسطه آلودگی زیست‌محیطی در سراشیبی هستیم و امروز گیلان با بحران زباله‌ها مواجه است.

به گزارش تابناک گیلان، فیروز فاضلی ظهر امروز در جمع هنرمندان این شهرستان در بازدید از پروژه تالار بزرگ رشت، اظهار داشت: این پروژه جزو دو طرح تالاری اولویت‌دار وزارت ارشاد است.
وی با بیان اینکه تالار بزرگ رشت با تامین اعتبار از سوی حوزه عمرانی وزارت ارشاد تا شهریور 94 به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: همزمان سه هزار نفر می‌توانند از خدمات این تالار بهره‌ببرند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر تسریع در اجرای پروژه تالار بزرگ رشت، گفت: در بازدید امروز  آخرین نواقصات پروژه مورد بررسی هنرمندان و فرهیختگان رشت قرار گرفت.
فاضلی با تاکید بر اینکه تالار بزرگ رشت خانه هنرمندان این شهر است، تصریح کرد: این پروژه دارای تالار و سالن دو هزار نفره و سالن‌های فرعی در مجموع یک‌هزار نفری است که کار احداث آن در دولت قبلی آغاز شد.

ایجاد 31 هزار فرصت شغلی در سال 93
به گزارش تابناک گیلان، محمدعلی نجفی بعد از ظهر امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری این استان تعیین ایجاد 24 هزار فرصت شغلی را از برنامه‌های گیلان عنوان کرد. وی با بیان اینکه عملکرد دستگاه‌های اجرایی گیلان در سامانه رصد نشان دهنده ایجاد 31 هزار فرصت شغلی است، افزود: این میزان اشتغال بیشتر از برنامه تعیین شده سال 93 است.
استاندار گیلان ایجاد اشتغال را دغدغه و اولویت‌های مهم استان عنوان کرد و گفت: تعهدات ایجاد اشتغال استان در سال 93 محقق شده اما این اقدام‌ها کافی نیست و باید تلاش بیشتری صورت گیرد. وی جبران عقب‌ماندگی‌ها را مود تاکید مدیران دستگاه‌های اجرایی استان قرار داد و تصریح کرد: با توجه به توانمندی‌های گیلان در بحث گردشگری و کشاورزی، دریافت تسهیلات مناسب برای استان در این بخش‌ها امری ضروری است.

ماموریت های نیروی دریایی با تجهیزات داخلی
به گزارش تابناک گیلان، امیر دریادار افشین رضایی‌حداد صبح امروز در جریان بازدید دانشجویان دانشگاه جنگ کشور پاکستان از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران دماوند، اظهار کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تجهیزات ساخت داخل ماموریت‌های خود را انجام می‌دهد.
وی خزر را دریای صلح و دوستی عنوان کرد و افزود: ناوشکن جمهوری اسلامی ایران، دماوند براساس تامین امنیت، صلح و ثبات در دریای خزر ساخته شده است. رضایی‌حداد مسئولیت حراست از تمام مناطق دریایی تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر را به عهده نیروی دریایی ارتش دانست و بیان کرد: نیروی دریایی در راستای انجام ماموریت‌های خود در دریای خزر حضور و با کشورهای همسایه تعامل دارد.
فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش، ناوشکن جمهوری اسلامی ایران دماوند به لحاظ تجهیزات را پیشرفته‌تر از ناوشکن جماران خواند و تصریح کرد: ناوشکن دماوند در مدت کمتری نسبت به ناوشکن جماران ساخته شده است.

پهنای باند نسل 4 در تمامی شهر ها
به گزارش تابناک گیلان، علیرضا قلمبردزفولی صبح امروز در راه‌اندازی آخرین نسل فناوری ارتباطات تلفن همراه جهان «نسل چهارم اینترنت همراه» در محل هتل کادوس این شهر، فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور را دارای روند توسعه‌ای خواند و اظهار کرد: توسعه شبکه ملی اطلاعات و تکامل فناوری‌های پهن باند همراه «نسل 3 و 4» به عنوان راهکار پایدار دسترسی یکپارچه به خدمات دیتا از ملزومات توسعه اینترنت پهن‌باند است.
وی تغییرات رفتاری کاربران و تقاضای روزافزون برای استفاده از خدمات مبتنی بر داده، سرعت و کیفیت بیشتر در انتقال داده‌ها را از جمله اهداف توسعه اینترنت پهن‌باند عنوان کرد. این مسئول با بیان اینکه استفاده از خدمات اینترنتی با پیشرفته‌ترین تکنولوژی ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی به دنیاست، افزود: این تکنولوژی می‌تواند بستری مناسب برای تحقق دولت الکترونیک و همراه در راستای تحقق مفهوم اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی «شهروند الکترونیک» نیز باشد.

خزر،نماد صلح و محیطی برای همکاری در منطقه
به گزارش تابناک گیلان، فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر، همواره در راستای ارتقاء سطح همکاری و همگرایی و حسن همجواری با کشورهای ساحلی بوده است.
امیر دریادار افشین رضایی حداد روز چهارشنبه در بازدید هیات نظامی متشکل از دانشجویان دانشگاه جنگ کشور پاکستان از ناوشکن پیشرفته دماوند اظهار کرد: طبق فرامین فرماندهی معظم کل قوا امام خامنه ای ، ارتباط با کشورهای دوست و برادر به گونه ای می باشد که خزر، نماد صلح و آرامش و محیطی مناسب برای همکاری های منطقه ای بخصوص برای کشورهای ساحلی این دریاست.
وی با اشاره به تقسیم بندی های سیاسی دریای خزر ادامه داد: خزر، بزرگترین دریاچه جهان به دلیل موقعیت ویژه جغرافیایی و ژئوپلیتیکی، به عنوان حلقه ارتباط کشورهای منطقه با اروپاست.

به افزایش تعاملات علاقمندیم
به گزارش تابناک گیلان، دریادار متین‌الرحمن دقایقی پیش در نشست با فرمانده منطقه چهارم دریایی با تبریک الحاق ناوشکن پیشرفته دماوند به ناوگان شمال نیروی دریایی ایران، اظهار داشت: شاهد پیشرفت و توسعه صنایع دریایی ایران هستیم.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران دوست و برادر کشور پاکستان است، افزود: برای توسعه روابط با ایران تلاش می‌کنیم و به افزایش تعاملات علاقمندیم.
سرپرست هیئت نظامی پاکستان با بیان اینکه توسعه صنایع دریایی و پیشرفت نیروی دریایی ایران سبب خوشحالی نیروهای مسلح پاکستان است، گفت: ایران کشوری اثرگذار در منطقه است.
متین‌الرحمن با تأکید بر اینکه ایران کشوری مهم، مسلمان و همسایه پاکستان است، تصریح کرد: هدف از سفر گروهی از دانشجویان دانشگاه جنگ پاکستان به ایران آشنایی با دستاوردهای نیروی دریایی ارتش این کشور است.

به گزارش تابناک گیلان، نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مراکز تحقیقاتی گیلان پراکنده هستند، عنوان کرد: این پراکندگی در شرایط اقتصادی کشور (با توجه به کاهش قیمت نفت) به نفع برنامه های تحقیقاتی نیست.
مهندس جبار کوچکی نژاد، نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی امروز، 19 اسفند در مراسم گرامیداشت هفته منابع طبیعی که در سالن اجتماعات مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان برگزار شد، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با حفظ جنگل ها و محیط زیست، اظهار کرد:ارزش و اعتبار جنگل و سرسبزی خارج از گیلان بیشتر حس می شود.
وی با بیان اینکه باید در کنار توسعه، اشتغال، صنعت و... به حفظ منابع طبیعی و محیط زیست بپردازیم، افزود:حفاظت از منابع طبیعی و عرصه های جنگلی در عصر حاضر که دوران مبارزه با آلودگی های زیست محیطی است، یک ضرورت حیاتی است.

به گزارش تابناک گیلان، سلام بر پدری که هرگز نمی بینم او را ...، سلام بر او که آرمان مقدس دفاع از دین را بر دیدن من ترجیح داد.
شهید "فرهاد خوشه بر" فرزند غلام، متولد سال ۱۳۶۰ ، بسیجی پایگاه مقاومت کوشالشاه لنگرود و پاسدار تیپ دوم میرزا کوچک، شامگاه یکشنبه ۱۰ اسفند در کشور سوریه به شهادت رسید.
این شهید بزرگوار در سال ۱۳۶۰ در یک خانواده مذهبی در خراط محله کوشالشاه لنگرود بدنیا آمد و دارای یک فرزند 3 ساله پسر به نام محمد است.
یکی از دوستان شهید در گفتگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه شهید "فرهاد خوشه بر" همانند شهدای دیگر خصوصیت منحصر به فردی داشت گفت: سراسر زندگی این شهید بزرگوار برایمان درس و الگو است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار