استاندار مازندران گفت: توسعه تجارت کشورهای همسایه و تلاش در برآورد نیازهای کشوهای حاشیه دریای خزر می‌تواند پس از پساتحریم به الگویی برای ثبات و امنیت در منطقه تبدیل شود.
کد خبر: ۱۳۰۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۹ 16 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، ربیع فلاح جلودار امروز در  هفتمین اجلاس مشترک مدیران بنادر کشورهای ساحلی حوزه دریای خزر که در هتل سالار دره ساری برگزار شد، گفت: مازندران با داشتن چهار بنادر  و داشتن  فرودگاه و راه‌های مواصلاتی در کرویدرو شمال به جنوب ظرفیت خوبی برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی است.
وی با بیان اینکه توسعه روابط اقتصادی در حوزه کشورهای حاشیه دریای خزر نماد صلح و دوستی است، افزود: امروز در سایه دولت تدبیر و امید زمینه همکاری بین کشورها فراهم شده است و توسعه روابط تجاری و اقتصادی کشورهای حاشیه دریایی خزر نیز یکی از این فعالیت‌ها خواهد بود.
استاندار مازندران تصریح کرد: جمهوری اسلامی و به ویژه استان مازندران از ترانزیت نفت و گاز برخوردار است و در بخش‌های تجارت و ترانزیت می‌تواند گام بلندی را در توسعه روابط بردارد و اینک نیز برای توسعه روابط با کشورهای حاشیه دریای خزر  عزم خود را جزم کرده است.
وی افزود: توسعه تعاملات سیاسی و اقتصادی با کشورهای همسایه اولویت نخست ما است که وضعیت ایران را متمایز از گذشته خواهد کرد.
فلاح اظهار کرد: در دو سال گذشته رییس جمهوری به ترکمنستان، قرقیرستان و تاجیکستان سفر کرده و  این به معنای عزم راسخ در ایجاد ارتباطات تجاری است.
وی افزود: ترانزیت کالا یک برنامه جدی ما است و معتقدیم توسعه تجارت کشورهای همسایه و تلاش در برآورد نیازهای کشوهای حاشیه دریای خزر می‌تواند پس از پساتحریم به الگویی برای ثبات و امنیت در منطقه تبدیل شود.
استاندار مازندران با اعلام اینکه هشدار و مبارزه با حوادث غیر مترقبه در دریای خزر و مسائل مرتبط به دریا از موضوعات این نشست است، عنوان کرد: با توجه صنعت حمل و نقل دریایی در مازندران  در این اجلاس موضوعاتی مانند کنترل بازرسی کشتی‌ها، ایمنی دریایی، تعمیر و نگهداری کشتی‌ها می‌تواند در دستور کار قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه بندر امیرآباد، فریدونکنار، نوشهر و بندر نفتی نکا می تواند در زمینه توسعه حمل و نقل موثر واقع شود، تصریح کرد: انتظار است این ارتباطات و ایجاد توافقاتی در اجلاس بتوانیم این تعاملات را به یک نماد همبستگی، دوستی و حسن همجواری تبدیل کنیم.
 

خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار