رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان خبر داد:
عظیم دشتی عصر امروز در جلسه ستاد برگزاری سومین سوگواره استانی داستان‌نویسی عاشورایی حدیث عشق در اردبیل اظهار کرد: تا امروز تعداد 50 اثر به دبیرخانه این سوگواره ارسال شده است.
کد خبر: ۱۳۰۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۴ 16 November 2015

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت : آثار رسیده به سومین سوگواره استانی داستان نویسی عاشورایی « حدیث عشق » دهم آذرماه داوری می شود.

به گزارش تابناک اردبیل، عظیم دشتی عصر امروز در جلسه ستاد برگزاری سومین سوگواره استانی داستان‌نویسی عاشورایی حدیث عشق در اردبیل اظهار کرد: تا امروز تعداد 50 اثر به دبیرخانه این سوگواره ارسال شده است.

وی تصریح کرد: سوگواره در دو بخش اصلی و ویژه شامل عاشورا و فلسفه قیام امام حسین (ع) و بخش ویژه شامل سبک زندگی، استکبار‌ستیزی و عاشورا برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل با برشمردن محورهای موضوعی عاشورا گفت: محرم و صفر در ایران بعد از انقلاب اسلامی، جایگاه استان اردبیل در زنده نگه داشتن نهضت حسینی، جوان ایرانی و حضرت علی‌اکبر (ع) و تبلور فرهنگ عاشورایی در تفکر بسیجی و هشت سال دفاع مقدس از جمله محورهای این آیین است.

دشتی تبیین کرد: سوگواره در دو رده سنی زیر 18 سال و بالای 18 سال برگزار می‌شود و هر شرکت‌کننده می‌تواند در هر بخش سه اثر به دبیرخانه ارسال کند.

وی با اعلام برخی از مقررات شرکت در سوگواره بیان کرد: آثار به زبان‌های ترکی آذری و فارسی مورد قبول است که باید تایپ شده و روی یک کاغذ A4، دارای شماره صفحه حداکثر 10 صفحه بدون طلق و شیرازه و منگنه باشد.

دشتی با بیان اینکه خلاصه آثار باید در یک صفحه ارائه شده و فایل اثر نیز در قالب سی.دی و در فرمت ورد ذخیره شود، اضافه کرد: ارائه اطلاعات فردی شرکت‌کنندگان از قبیل نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، میزان تحصیلات و شماره تلفن الزامی است و به هیچ وجه آثار ارسالی برگشت داده نمی‌شود.

وی مهلت ارسال آثار را تا پنجم آذرماه اعلام کرد و ادامه داد: علاقمندان می‌توانند به دبیرخانه سوگواره «حدیث عشق» واقع در ساختمان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و کانون بسیج هنرمندان شهرهای مختلف آثار خود را ارسال کنند.

رئیس ستاد برگزاری سومین سوگواره داستان‌نویسی عاشورایی حدیث عشق گفت: به تمامی شرکت‌کنندگان گواهی حضور در سوگواره ارائه شده و به نفرات اول تا سوم هر بخش لوح سپاس و جوایز نقدی اهدا می‌شود.

دشتی افزود: ادبیات داستانی عاشورایی است که می‌تواند مردم ما را با شخصیت‌ها، اندیشه‌ها، رفتار و مبارزات کسانی که واقعه جانسوز را خلق کردند، آشنا کند و برگزاری چنین رقابت‌ها فرصتی است که نویسندگان ما بهترین داستان‌ها را در حقانیت ائمه اطهار و باطل کردن ادعاهای باطل دشمنان اهل بیت بنویسند و در اختیار دوستداران اهل بیت قرار دهند.

وی با برشمردن اهداف این برنامه معنوی تصریح کرد: تبیین مکتب حسینی به زبان داستان به تصویر کشیده شدن تمامی ابعاد قیام حضرت سیدالشهدا (ع) به صورت آثار داستانی ظهور و جلوه‌های جدیدی از عاشورا در قالب آثار داستانی و ارج نهادن به ارزش‌های الهی و نهضت عظیم عاشورایی از اهداف برگزاری این سوگواره است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار