سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: اولین تور آموزشی ویژه‌ی مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان، در بخش شهداد برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۳۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷ 23 November 2015

محمد جهانشاهی افزود: این تور با حضور بیش از 80 نفر از سراسر استان در بخش شهداد و روستای سیرچ برگزار شد.
وی ادامه داد: در این دوره، نحوه‌ی پذیرایی با خوراک‌های بومی، مشارکت جوامع محلی در فعالیت‌ها، احترام و زنده نگه داشتن فرهنگ و آیین‌های سنتی منطقه، معرفی هنرها و صنایع خاص منطقه و معرفی موسیقی محلی ایرانی به فعالان این حوزه آموزش داده شد.
جهانشاهی بیان داشت: هم‌چنین این تور، آموزش شیوه‌ی مهمان‌پذیری، حفاظت منابع، توسعه و بهره‌برداری پایدار از جاذبه‌های طبیعی در کنار ایجاد درآمد مکمل و مشارکت جامعه‌ی محلی در فعالیت‌های گردشگری و آشنایی با ارزش‌های بومی را فراهم آورد.
وی به بازدید مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان از هشت خانه‌ی روستایی اشاره کرد و گفت: بازدید از کلوت‌ها و پایگاه جهانی بیان لوت از دیگر برنامه‌هایی بود که در این تور آموزشی انجام گرفت.
سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان خاطرنشان کرد: تاکنون، بیش از 55 اقامتگاه بوم‌گردی در روستاهای گردشگری استان راه‌اندازی شده که به‌زودی به 80 اقامتگاه نیز خواهد رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار