مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان از تجمع عظیم عزاداران همدانی در روز اربعین حسینی خبر داد و گفت: این برنامه از ساعت 9 صبح در میدان امام (ره) آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۶۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷ 29 November 2015

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان از تجمع عظیم عزاداران همدانی در روز اربعین حسینی خبر داد و گفت: این برنامه از ساعت 9 صبح در میدان امام (ره) آغاز خواهد شد.

به گزارش فارس ؛حجت‌الاسلام علی دشتکی ضمن تسلیت به مناسبت اربعین حسینی از تجمع عظیم عزاداران حسینی در میدان امام (ره) همدان خبر داد و اظهار کرد: اهمیت عاشورا و اربعین حسینی بر کسی پوشیده نیست چرا که یکی از محورهای برجسته در حوزه فرهنگ دینی توجه به نهضت عاشوراست.

وی با بیان اینکه در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در استان تلاش می‌شود از این فرصت نهایت بهره‌برداری در رابطه با تعمیق باورهای دینی و تعظیم شعائر اسلامی صورت گیرد، گفت: برگزاری برنامه‌های عزاداری و تبیین اهداف اباعبدالله الحسین (ع) از نکات مورد توجه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه یکی از نقاط برجسته در فرهنگ عاشورا اهمیت اربعین حسینی است، بیان کرد: در این خصوص جایگاه والای اربعین در احادیث و آیات عنوان شده و باید هر سال باشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: تجمعات مردمی با هدف ایجاد بصیرت، تبیین فرهنگ عاشورا، عدالت‌محوری، ظلم‌ستیزی، محوریت حاکمیت اسلامی و ولایت در جامعه برگزار می‌شود.

دشتکی با بیان اینکه در راستای برگزاری تجمع بزرگ اربعین حسینی برنامه‌ریزی‌های خوبی در استان شکل گرفته است، گفت: علاوه بر هماهنگی‌ نسبت به حضور عزاداران حسینی در پیاده‌روی اربعین در کربلا، برنامه‌ریزی برای تجمع عظیم عزاداران در استان نیز انجام شده است.

وی با اشاره به هماهنگی صورت گرفته از سوی ستاد شئون فرهنگی با هماهنگی و همکاری سایر دستگاه‌ها گفت: این برنامه از ساعت 9 صبح در میدان امام (ره) آغاز و در نهایت منتهی به نماز جماعت عظیم عزاداران خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: این برنامه‌ها هر سال باشکوه‌تر از سال‌ گذشته برگزار می‌شود و امیدواریم با همکاری بیشتر هیئت‌های مذهبی امسال شکل هماهنگ‌تری به خود بگیرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار