کرمان
بخشدار جازموریان از توابع شهرستان رودبار جنوب دراستان کرمان گفت : درپی بارندگی های اخیر، کشاورزی و دامداری درحاشیه تالاب بین المللی جازموریان از سر گرفته شد.
کد خبر: ۱۵۳۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱ 28 December 2015

محمود قانعی افزود: از 15 سال قبل به علت خشکسالی، کشاورزی در این منطقه متوقف شده بود اما درپی بارندگیهای پائیز و اوایل دی، کشاورزان شخم زدن زمینهای حاصلخیز حاشیه تالاب را برای کشت گندم آغاز کرده اند. 
بخشدار جازموریان همچنین گفت: دامداران منطقه درصدد اخذ تسهیلات برای توسعه دامداری خود هستند .

قانعی با بیان اینکه هم اکنون 6 هزار نفر شتر و 300 هزار راس دام سبک در منطقه وجود دارد تصریح کرد: اگر بارندگی ها ادامه یابد و حق آبه جازموریان از هلیل رود و بمپور داده شود انگیزه دامداران برای گسترش دامداری در منطقه بیشتر خواهد شد . 
محمد رضا بختیاری مدیرکل آب منطقه ای کرمان نیز گفت :در نیمه پاییز و ابتدای زمستان در مجموع 60 میلیمتر باران در استان کرمان بارید که این میزان در مدت مشابه پارسال 15 میلیمتر بوده است.

بختیاری افزود بخشی از این باران به تالاب جازموریان در جنوبی ترین نقطه کرمان سرازیر شده و تالاب را احیاء کرده است .
تالاب جازموریان علاوه بر نقش مهمی که در اقتصاد محلی و حفظ محیط زیست جنوب شرقی کشور به خصوص جلوگیری از فرسایش خاک و ایجاد ریزگردها دارد یکی از زیستگاههای مهم پرندگان مهاجر هم محسوب میشود. امسال در پی احیاء این تالاب انواع پرندگان مهاجر که از عرض های شمالی کره زمین به خصوص سیبری به سمت عرض های جنوبی تر پرواز کرده اند ، در تالاب جازموریان توقف کرده و مشغول زمستان گذرانی هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار