مدیرکل آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه براساس آمار ثبت احوال در هر ساعت بطور متوسط 18 طلاق در کشور به ثبت می رسد گفت: در 24 ساعت شبانه روز نزدیک به 432 واقعه طلاق در کشور رخ می دهد.
کد خبر: ۱۵۶۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱ 03 January 2016

به گزارش تابناک یزد،ولی الله نصر  در جمع خبرنگاران استان یزد با بیان اینکه متاسفانه پدیده طلاق رو به افزایش است افزود: در 9 ماهه امسال نسبت به کل سال گذشته 4.2 درصد طلاق در کشور رشد داشته است.

وی اظهار کرد: کمترین میزان طلاق مربوط به استانهای یزد و سیستان و بلوچستان، بیشترین مربوط به تهران و کرج به ازای جمعیت آنهاست.
نصر با اشاره به اینکه در کل کشور به ازای هر 4.2 ازدواج یک مورد طلاق صورت می گیرد افزود: در تهران به ازای هر 2.8 ازوداج یک طلاق و در البرز هم به ازای هر 3.1 ازدواج یک طلاق رخ می دهد.
وی اظهار کرد: بیشترین وقوع طلاق ها مربوط به یکسال اول زندگی زوج ها است که 14 درصد طلاق ها مربوط به یکسال اول و بعد پنج سال زندگی مشترک است.
این مسئول با بیان اینکه این امار نشان دهنده نبود شناخت کافی خانواده و کمرنگ شدن معیارهای سنتی و جایگزین معیارهای جدید منجر به بروز طلاق شده است افزود: همچنین شکاف نسلی خیلی سریع بین جوانان و بزرگترها ایجاد شده است.
مدیرکل آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی ا اشاره به وجود فناوری های جدید ارتباطی و عدم استفاده درست از آن ها توسط جوانان از فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی گفت: امروز معیار انتخاب ازدواج تغییر یافته است.
وی با اشاره به اینکه بحث اعتقادات مذهبی ، قومیتها و گروهی یک عامل بسیار مستحکم در تحکیم بنیان خانواده محسوب می شود
اظهار کرد: هرچند استان یزد و برخی از استانهای کشور مهاجرپذیرهستند اما هرجا محلیت و قومیت حفظ شده یک واکسیناسیون خوبی در برابر آسیبهای اجتماعی به ویژه طلاق است.
** آمار طلاق عاطفی قابل اندازه گیری و خط کشی نیست
مدیر کل آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه آمار طلاق عاطفی قابل اندازه گیری و خط کشی نیست گفت: این یک آسیب پنهان در درون خانواده هاست.
نصر، افزود: با توجه به تماسهای خط 123 بهزیستی و با خط مشاوره 1480تلفنی ، نشان از این است که بحث طلاق عاطفی یک موضوع جدی در درون خانواده ها متاسفانه جاری و ساری است.
وی اظهار کرد: در این زمینه باید در بحث نشاط اجتماعی ، فرهنگ و تبلیغات رسانه ای کارها جدی تری در زمینه بحث بنیان خانواده انجام دهند.
نصر با اشاره به مغفول ماندن بحث نشاط اجتماعی در کشور گفت: نزدیک به 40 شبکه ماهواره ای فیلم بصورت فارسی پخش می کند و خیلی از فرهنگ ، اداب و سنن ما را نشان گرفته است و قبح برخی از مسائل را ریختند.
این مسئول با بیان اینکه در گذشته طلاق در خانواده ها قبح داشت افزود: اکنون برخی خانواده ها طلاق را یک افتخار می دانند.
وی دلایل عمده طلاق در کشور اعتیاد و دخالت اطرافیان بیان و اظهار کرد: یکی از علل مراجعه زوج ها برای طلاق در دادگاهها بحث خیانت همسران و روابط خارج از عرف خانواده است که امار نشان می دهد در مردان بیشتر این موضوع رواج دارد خیلی ارتباط مستقیم و تنگاتنگ با اعتیاد دارد.
وی در ادامه از سکونت 12 میلیون نفر در سکونتگاههای غیر رسمی و غیر شهری در کشور خبر داد و گفت: البته در این زمینه آمارهای ضد و نقیضی وجود دارد.
نصر افزود: این سکونتگاههای منشاء بسیاری از آسیب های اجتماعی می شود و انتطار این است تمامی دستگاههای متولی رفاه و خدمات اجتماعی در این زمینه ورود کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار