استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: افزایش بهره وری اولویت اصلی برای بهبود وضعیت کشاورزی این استان است.
کد خبر: ۱۵۷۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۸ 04 January 2016
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: افزایش بهره وری اولویت اصلی برای بهبود وضعیت کشاورزی این استان است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، سید موسی خادمی روز یکشنبه در مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه استان با اشاره به اینکه فصل مشترک مزیت نسبی استان به کشاورزی ختم می شود ،افزود: رشد محصولات کشاورزی استان از طریق افزایش بهره وری باید در اولویت قرا گیرد.
وی اظهارکرد: در این راستا از منابع موجود شامل آب، خاک، نیروی انسانی و اعتبارات در افزایش بهره وری به نحو احسن استفاده کرد.
خادمی کشت های متراکم، روش های جدید آبیاری، توسعه مکانیزاسیون و آموزش و ترویج کشاورزی را از جمله روش های افزایش بهره وری ذکر کرد.
وی ابراز داشت: باید فعالیت های پژوهش محلی برای انتخاب محصولات و تنوع کشت در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گیرد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با تاکید بر تمرکز بیشتر بر صادرات محصولات کشاورزی عنوان کرد: این استان مازاد بر نیاز مصرف، سالانه محصولات کشاورزی متنوعی تولید می کند.
خادمی با اشاره به اینکه 85 میلیارد ریال در سال 93 برای تامین آب کشاورزی در استان هزینه شد افزود: پروژه های نیمه تمام بخش تامین آب که از دهه 80 تاکنون بر زمین مانده در سال جاری پایان یافته یا به پایان می رسند.
مدیرکل جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد نیز در این جلسه گفت: سازمان جهاد کشاورزی بر اساس یک برنامه چهارساله برنامه مدونی برای توسعه کشاورزی استان اجرا خواهد کرد.
جعفر گوهرگانی افزود: طی این برنامه پیش بینی می شود هفت هزار هکتار زمین کشاورزی از طریق احداث پمپاژ، سدهای خاکی و آبیاری تحت فشار آبیاری شود.
وی اظهارکرد: 410 میلیارد ریال برای اجرای این پروژه ها در نظر گرفته شد.
گوهرگانی اعطای تسهیلات صندوق توسعه ملی و افزایش مکانیزاسیون کشاورزی را از دیگر برنامه های جهاد کشاورزی در این راستا ذکر کرد.
در پایان این مراسم از کشاورزان نمونه و فعالان بخش کشاورزی استان تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار