کد خبر: ۱۶۸۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶ 23 January 2016

به گزارش تابناک یزد،شهردار ابرکوه با ارسال نامه ای به ماتسویی کازومی، شهردار هیروشیما ، رییس مجمع جهانی شهرداران صلح برای بازدید از ابرکوه دعوت کرد.

حسین حاتمی در این نامه که یک نسخه از آن به ایرنا ارسال شده ضمن ابراز خرسندی از پیوستن به جمع شهرداران صلح،آورده است اینجانب شهردار شهری تاریخی با قدمتی چندین هزار ساله در مرکز جغرافیایی کشور ایران هستم.
وی افزود:ابرکوه دارای آثار تاریخی و فرهنگی بسیار متفاوت، زیبا و جذاب است که به عنوان یکی از 14 شهر نمونه مقصد گردشگری در کشور انتخاب شده است.
شهردار ابرکوه ادامه داد: درخت سرو کهنسال ابرکوه یکی از آثار طبیعی این شهر است که با عمری چندین هزار ساله هنوز با سبزی و طراوت خاصی می درخشد.
حاتمی یادآورشد:این درخت در تاریخ 16/4/86 به شماره 3 وبعنوان سومین اثر طبیعی ایران در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و نماد صلح و پایداری در کشور ایران معرفی شده است.
وی افزود: بدون شک آنچه باعث به یادگار ماندن چنین مواردی می شود وجود صلح و آرامش است و آتش سوزنده جنگ و ناامنی مانع باقی ماندن میراث گذشتگان و باعث قطع ارتباط بین نسل ها و عدم انتقال فرهنگ و تمدن می شود.
شهرداری ابرکوه ضمن دعوت از شما برای بازدید از این درخت کهنسال، پیشنهاد می کند که ضمن معرفی سرو کهنسال ابرکوه به دیگر شهرداران صلح، این درخت به عنوان نماد صلح و پایداری در جهان معرفی گردد.
***
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردکان گفت: هنر از ابزار ماندگار در انقلاب اسلامی است و هنرمندان متعهد می توانند ارزش ها و باورها را در قالب هنر به قشر جوان و نوجوان منتقل کنند.
علی زمانیان روز شنبه در گفتگو با ایرنا افزود: انقلاب ما انقلاب ارزش ها و خوبی ‎هاست و در کیفیت، پیدایش و انگیزه تشکیل با سایر انقلاب ها متفاوت است که علت پیروزی و ماندگاری انقلاب اسلامی ایران، انگیزه الهی، وجود رهبری و ولایت فقیه در راس آن و اتحاد و پکپارچگی مردم بود.
وی اضافه کرد: هنرمندان متعهد ما می توانند ارزش ها و باورها را در قالب هنر به قشر جوان و نوجوان منتقل کنند.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردکان با بیان اینکه این ارگان نیز درصدد است به اجرای هر چه با شکوه تر برنامه های دهه فجر اقدام کند تصریح کرد: از عمده فعالیت های اداره ارشاد را می توان اجرای نمایش صحنه ای چشمان مبارک گیسوان پریشان کاری از انجمن نمایش هنرمندان اردکان و یزد دانست که به جشنواره بین المللی یزد راه یافته و نیز در تالار چارسو در مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه رفته است.
زمانیان اظهار کرد: برپایی جشن همدلی ، برگزاری جشنواره شعر و قصه گویی در اردکان، برگزاری اولین جشنواره اذان ، برپایی جشنواره نقاشی کودک ، برگزاری جشن بزرگ کودک ، مراسم شب شعر انقلاب از جمله برنامه هایی است که در این ایام برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه همچنین اجرای موسیقی زنده توسط گروه های داخلی ، مراسم جنگ شادی و تجلیل از برترین های فرهنگی و هنری همراه با رونمایی از آثار هنری هنرمندان ، برپایی نمایشگاه خوشنویسی و نقاشی و ... از دیگر برنامه هاست افزود: هدف از برگزاری این برنامه ها ایجاد تحول در فضای شهر نیز مردم احساس کنند که اکنون دوران پیروزی انقلاب اسلامی می باشد.
***
شهردار اردکان گفت: 10مسیر گردشگری در بافت تاریخی نورپردازی شد.
بهروز شهابی زاد روز شنبه در گفتگو با ایرنا با بیان اینکه نور پردازی آب انبارها، اماکن و بناهای تاریخی شهردر دستور کار شهرداری قرار گرفته است افزود: یکی از ظرفیت های بالقوه اردکان وجود بناهای تاریخی وگردشگری است که باید با برنامه ریزی صحیح و اصولی برای زیبایی های بصری شهر و جذب گردشگران اقدامات ویژه ای انجام داد.
وی به اقدامات شهرداری درمحدوده بافت تاریخی اشاره کرد و اظهارداشت: شهرداری به نوبه خود برای احیای بافت تاریخی خدمات گسترده ای انجام داده است که کف سازی و بدنه سازی معابر بافت و مرمت تعدادی از خانه هایی که ارزش احیای دوباره را داشته اند نمونه ای از فعالیت های شهرداری در این چند ساله اخیر بوده است.
شهردار اردکان درادامه به مسیرها و اماکنی که تاکنون نورپردازی شده اند گفت: نورپردازی کوچه های منتهی به مسجد زیرده، میدان قلعه، پارکینگ روبروی تالار تختی، کوچه ورودی موزه وکوچه های اطراف، کوچه جندقی خیابان میرداماد و چاه خانه و روغن گیری حمام طالب به پایان رسیده است.
شهابی زاد با بیان اینکه نورپردازی آب انبارحاج علی اکبری، آب انبار جلوی مسجد کوشکنو، آب انبار دو راه،آب انبار حاجی نقی بازارنو و آب انبار مقنی باشیان به پایان رسیده است اظهار داشت: آب انبارها علاوه براینکه منبع ذخیره آبی در شهرهستند یکی از جاذبه های گردشگری شهر نیز محسوب می شوند که نورپردازی آنها جلوه دیگری به شهر خواهد داد.
وی به تعدادی از بناهایی که قراراست امسال نورپرداری شوند اشاره کردو افزود: آب انبارهای مزرعه سیف ، خیابان آیت الله حائری (ره) ، آب انبارهای بافت تاریخی ، بادگیر وگنبد مسجد حاج محمد حسین، مقبره آیت الله خاتمی (ره)، منبع چاه آیت الله خاتمی و معابر باقیمانده بافت در آینده نزدیک نورپردازی خواهند شد.
شهابی زاد ادامه داد: نورپردازی درختانی که قابلیت نورپردازی را داشته باشند به زودی آغاز خواهد شد.
شهرداراردکان اظهار امیدواری کرد: ان شاالله با اقدامات صورت گرفته و با همت همه مسوولان شهر بتوانیم شهرستان اردکان را که بیش از 1000اثر تاریخی و حدود 250اثر ثبتی و 7بافت ثبت شده را دارد رابه یکی از قطب های گردشگری مرکز کشور تبدیل کنیم.
اردکان با 85 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار