مدیر فرهنگسرای سلامت گفت: جشنواره «کدبانوی جوان» از یکشنبه ۱۱ بهمن ماه تا پایان سال برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۷۱۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸ 28 January 2016
حجت الاسلام فخر اکبری در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد:ضرورت اجرای جشنواره «کدبانوی جوان» به منظور تسهیل و زمینه سازی انتقال تجربیات و مهارت های مادران به دختران جوان است.
مدیر فرهنگسرای سلامت با بیان اینکه «در جامعه پیرامونی ما بین نسل سوم و نسل اول فاصله بسیار است»، خاطر نشان کرد: در واقع بین والدین و فرزندان شکاف نسلی بسیاری وجود دارد.
وی مشکلات اقتصادی، تفاوت فرهنگی و فرآیند جهانی شدن را از جمله عوامل تسریع شکاف بین نسلی عنوان کرد و افزود: متاسفانه دختران جوان ما مهارت های لازم برای اداره زندگی ندارند، حال آن که در گذشته دختران هم کدبانو و و هم به دیگر مهارت های زندگی مجهز بودند.
فخر اکبری با بیان اینکه «هدف از برگزاری جشنواره «کدبانوی جوان» زمینه سازی به منظور انتقال تجربیات مادران به دختران نوجوان است»، تصریح کرد: فرآیند جهانی شدن و مدرنیته باعث سطحی شدن جوانان از جمله دختران شده است، از این رو فرهنگسرای سلامت به منظور برقراری ارتباط میان دختران نوجوان و مادران اقدام به برگزاری جشنواره «کدبانوی جوان» کرده است.
مدیر فرهنگسرای سلامت با اشاره به اینکه «جشنواره «کدبانوی جوان» با شرکت ۱۲ دبیرستان دخترانه به صورت آزمایشی کلید خواهد خورد»، عنوان کرد: در واقع مخاطبان جشنواره «کدبانوی جوان» شامل دختران و مادران با تاکید بر حضور دختران و مهارت آموزی آنان است.
وی با بیان اینکه «تاکنون همکاری های لازم با آموزش و پرورش به منظوربرگزاری این جشنواره صورت گرفته است»، یادآور شد: تاکنون به ۱۲ مدرسه در این خصوص اطلاع رسانی شده و ارزیابی می شود قریب به یک هزار و ۲۰۰ نفر در این جشنواره شرکت کنند، به عبارتی دیگر از هر مدرسه ۱۰۰ نفر مایل به شرکت در لین جشنواره هستند.
فخر اکبری با اشاره به اینکه «جشنواره «کدبانوی جوان»  در دو مرحله مقدماتی و نهایی صورت می گیرد»، تصریح کرد: مرحله مقدماتی این جشنواره شامل ۴ مرحله است، نخست تهیه صبحانه، که در این مرحله دانش آموزان دختر با همکاری مادرانشان در خانه صبحانه ایرانی تهیه کرده و به مدرسه می آورند، سپس از میان ۱۰۰ صبحانه، تعداد ۷۰ صبحانه انتخاب می شود.
مدیر فرهنگسرای سلامت با بیان اینکه «جشنواره «کدبانوی جوان» از یکشنبه ۱۱ بهمن ماه تا پایان سال برگزار خواهد شد»، ادامه داد: مرحله دوم، تهیه سالاد است، طی این مرحله مربی در مدارس انواع سالادها را آموزش می دهد، سپس ۷۰ گروه ۲ نفره (متشکل از دختران و مادران) پس از آموزش های لازم، سالاد خودشان را آماده می کنند در این مرحله ۵۰ گروه به عنوان گروه های برتر انتخاب می شوند.
وی با اشاره به اینکه «هدف از ریزش های کم در هر مرحله آن است که روند آموزش و ارتباط بین مادر و دختر حفظ شود»، یادآور شد: در مرحله سوم ۵۰ گروه برگزیده پس از آموزش، دمنوش و میان وعده هایی تهیه کرده و به رقابت می پردازند، طی این مرحله ۳۰ گروه به مرحله چهارم یعنی سفره آرایی راه پیدا می کنند.
فخر اکبری با اشاره به اینکه «در مرحله سفره آرایی ۳۰ گروه در سطح مدرسه با یکدیگر به رقابت می پردازند»، افزود: در مرحله سفره آرایی ۵ گروه در سطح مدرسه برگزیده می شوند و به مرحله نهایی راه می یابند.
مدیر فرهنگسرای سلامت اظهار کرد: در واقع از هر مدرسه ۵ گروه از هر مدرسه و ۶۰ گروه از ۱۲ مدرسه در مرحله نهایی شرکت می کنند، که طی آن به ۳ تیم اول، ۳ تیم دوم و ۵ تیم سوم جوایز غیر نقدی شامل لوازم آشپزخانه اعطا می شود.
وی ادامه داد: همچنین ۲۰ نفر از کسانی را که مرحله سوم یعنی دمنوش ها را از سر گذرانده اند و به مرحله سفره آرایی رسیده اند، به قید قرعه جوایز غیر نقدی (لوازم آشپزخانه) اعطا می شود
برچسب ها: کدبانوی ، مشهد ، سلامت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار