نخستین جشنواره بازی‌های بومی و محلی با حضور 700 نفر در سالن ورزشی انقلاب اقلید برگزار شد.
کد خبر: ۱۸۱۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴ 14 February 2016
تابناک فارس به نقل از فارس:نخستین جشنواره بازی‌های بومی و محلی بعد از ظهر امروز با مدیریت اداره ورزش و جوانان این شهرستان و با همکاری امور ورزش بانوان، هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی و اداره بهزیستی در سالن ورزشی انقلاب برگزار شد.

سرپرست اداره ورزش و جوانان اقلید به تأثیر ورزش‌های بومی و محلی و لزوم توجه به حفظ و توسعه آن اشاره کرد و اظهار داشت: حفظ و ارتقای ورزش‌ها و بازی‌های بومی و محلی تأثیر بسزایی در فرهنگ جامعه دارد.

مریم نیکوکار بابیان اینکه خودباوری ملی، محلی و بومی نقش ویژه‌ای در حفظ فرهنگ ملی ایرانی در عرصه‌های جهانی دارد، تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌های بازی‌های محلی و بومی می‌تواند کمک بزرگی در راستای تحقق این هدف باشد.

سرپرست اداره ورزش و جوانان اقلید در ادامه خاطرنشان کرد: ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی با توجه به تنوع رشته‌ها، گستردگی و پوشش جمعیتی دارای جایگاه مهمی در جامعه بوده، ازاین‌رو لازم است با مساعدت و حمایت مسئولان و همراهی و همدلی مردم، ورزش‌کاران و ورزش‌دوستان حفظ‌ شده و توسعه یابد.

نیکوکار احیا و اجرای ورزش‌های سنتی و محلی را موجب شادی مردم و ایجاد نشاط در جامعه دانست.

نخستین جشنواره بازی‌های بومی و محلی اقلید با حضور 700 کودک، والدین، مربیان و علاقه‌مندان به بازی‌های بومی و محلی در سالن ورزشی انقلاب این شهرستان برگزار شد که گرگ و گله، مرغ کور، طناب‌کشی، کلاه‌پران، تیله‌بازی و دم روباه از جمله بازی‌های این جشنواره بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار