رییس شورای اسلامی شهر همدان از کلنگ زنی در همدان خبر داد و گفت: در راستای احیای گردشگری سلامت اقداماتی در حال شکل‌گیری است که با رایزنی‌های انجام‌شده با پرفسور سمیعی متخصص مغز و اعصاب به‌زودی بزرگ‌ترین مرکز جراحی مغز در همدان کلنگ زنی خواهد شد.
کد خبر: ۱۹۹۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲ 17 March 2016

این مرکزنه تنها شهرهای ایران بلکه بسیاری از کشورهای همسایه را نیز تحت شعاع قرار می‌دهد که این امر یک برند برای استان همدان محسوب می‌شود.

علی‌اکبر نظری درگفتگوی اختصاصی با تابناک همدان در مورد ساماندهی دست‌فروشان مرکز شهر خاطرنشان ساخت: دست‌فروشان باید ساماندهی شوند زیرا با توجه به نزدیک شدن به‌روزهای پایانی سال کسبه چشم خود را به این روزهای پیک و شلوغ سال دوخته‌اند و با حضور دست‌فروشان کسبه متضرر می‌شوند. بنابراین باید دست‌فروشان ساماندهی شوند تا مانع کسب و رونق بازار نشوند.

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به اتمام انتخابات،انتظار شوراها از مجلس یازدهم چیست، افزود: از مجلس انتظار می‌رود نسبت به تعهدات مردم دقیق عمل کنند و اساسی‌ترین کار نماینده‌ها در باب قوه مقننه است و باید در این مورد خوب ورود کنند و با توجه به مشکلاتی شوراهای اسلامی دارند اگر مجلس به داد شوراها نرسد همان بهتر که شوراها تعطیل شود.

و یکی از خواسته‌های بزرگ از نمایندگان مجلس مدیریت واحد شهری است آنچه که به امور شهری مربوط می‌شود را بیشتر موردتوجه قرار بدهند.

و به‌حق از حقوق مردم دفاع نمایند و گاه دیده می‌شود زمانی که می‌خواهند وزیری را استیضاح کنند با وی وارد معامله می‌شوند و این اصلاً صحیح نیست

نظری در مورد اقدامات شهرداری با توجه به فرارسیدن تعطیلات نوروزی تصریح کرد: شهرداری همدان یکی از موفق‌ترین ستاد شهرداری‌ها در کشور است سال گذشته ستاد فعالی در ایام نوروز تشکیل‌شده بود و امسال نیز تدابیر لازم اندیشیده شده و از شهرداری‌ها خواسته‌شده تا در ایام نوروز تلاش مضاعفی داشته باشند تا مسافرین را بیشتر در همدان نگه‌دارند.

رییس شورای اسلامی شهر همدان درباره وضعیت نامناسب میدان امام (ره) نیز گفت: متأسفانه میراث فرهنگی همکاری لازم درزمینه احیا و مرمت آثار تاریخی میدان امام ندارد و شاید هم به دلیل نداشتن بودجه است و میراث اگر بودجه ندارد حداقل باید هماهنگی لازم را با شهرداری داشته باشد تا به یک نقطه مشترک برسند. و نهادهای دست‌اندرکار درزمینه مشکلات میدان امام باید باهم همگن شوند و اعتبار جذب کنند.

نظری در ادامه گریزی هم به نقش تشکل‌های مردمی زد و افزود:ngo ها نقش مؤثری درزمینه مدیریت شهری می‌توانند داشته باشند و نقش مطالبه گری آنها از مسئولین کارساز بوده و همچنین نقش رسانه‌ها را نیز دراین‌باره پررنگ دانست چراکه رسانه‌ها با قلم کارشناسی شده می‌توانند مشکلات و کاستی‌های جامعه را به‌طور کامل انعکاس دهند و راهکار بدهند و یکی از مهم‌ترین وظایف رسانه‌ها آگاهی دادن و بصیرت بخشیدن به جامعه است

وی خاطرنشان ساخت: امسال در نظر داریم طرح شوراهای اجتماعی را تشکیل بدهیم و اگر خوب و به شکل مناسب شکل بگیرد همه مناطق شهری را پوشش خواهیم داد و این شوراها می‌توانند در ابعاد اقتصادی و اجتماعی و دیگر زمینه‌ها کمک شایانی نمایند. و با تشکیل شوراهای اجتماعی نواحی شهری مسئولیت‌پذیری‌شان خواهد شد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار