پروفسور مجيد سميعي استاد علوم مغز و اعصاب جهان در بازديد از ميراث جهاني تخت جشميد گفت: تخت جمشيد و ديگر اماكن تاريخي ايران، اشاعه دهنده فرهنگ و توانمندي هاي ايرانيان و راهي براي شناساندن بيشتر تاريخ ايران زمين است.
کد خبر: ۲۱۸۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲ 25 April 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا:پرفسور سميعي بعد ازظهر يكشنبه در حاشيه بازديد شركت كنندگان پنجمين همايش فدراسيون بين المللي انجمن هاي مغز و اعصاب در شيراز از ميراث جهاني تخت جمشيد بيان كرد: جراحان و پژوهشگراني كه امروز در تخت جمشيد حضور يافته اند، تخت جمشيد را تنها نه از آن جهت كه بنايي عظيم است قابل تحسين مي دانند بلكه به توانمندي فكر و مغز ايرانيان در دو هزار و 500 سال پيش در طراحي، معماري، سيستم مديريتي و خلق چنين آثار و نقوشي پي خواهند برد.
وي عزم همگاني براي حفظ و پاسداشت و اشاعه فرهنگ و تاريخ و توانمندي هاي ايرانيان را لازم و ضروري دانست و افزود: اكنون همه نگاه‌ها معطوف بر ايرانيان و توانمندي هايشان است.
پرفسور سميعي اظهارداشت: آنچه كه امروز در تخت جمشيد ديدم و هميشه بر آن تأكيد دارم توجه داشتن به اصل كيفيت در انجام امور و خلق آثار است.
به عقيده وي،تخت جمشيد بارزترين نمونه اي است كه نشان مي دهد ايرانيان از گذشته دور تا كنون ماندگاري آثار و عملكرد خود را با تكيه بر اصل كيفيت و توجه به آن كار به اثبات رسانده اند.
وي متخصصان و دانشمندان را در اين بازديد سفيراني خواند كه با ديدن بناي شكوهمند تخت جمشيد، آوازه ايران را در تمامي ابعاد به گوش مردم كشور خود خواهند رساند.
اين جراح برتر جهان ادامه داد: اميدوارم با تأسيس مراكز تحقيقاتي براي تربيت زبده ترين نيروي هاي مغز و اعصاب ، ايران به يك مقصد عالي گردشگري پزشكي تبديل شود كه به يقين، اين انتظار دور از ذهن نيست.
مجيد سميعي (زاده 29 خرداد 1316 در شهر تهران) پزشك و جراح مغز و اعصاب سرشناس ايراني است. او رياست بيمارستان خصوصي علوم عصبي هانوفر در آلمان را بر عهده دارد كه خود بنيان‌گذار آن بوده است.
وي در زمينه تورم مغز و ترميم و بازسازي جراحي دستگاه عصبي محيطي مطالعات مهمي انجام داده‌ و بيشترين اعمال جراحي روي تومورهاي موسوم به «نورينوم آكوستيك» داشته است.
سميعي شاگردان زيادي تربيت كرده ‌است كه در كشورهاي مختلف جهان به فعاليت در زمينه جراحي مغز و اعصاب مشغول هستند و هر ساله كنفرانسي را به افتخار سميعي در يكي از كشورها برگزار مي‌كنند.
سميعي در 10 مهر 1390 به دريافت عنوان استاد افتخاري دانشگاه تهران نائل شد . او همچنين در سال 2014 از سوي آكادمي جهاني جراحان مغز و اعصاب عنوان برترين جراح مغز جهان را به خود اختصاص داد.
يادمان تاريخي تخت جمشيد كه متعلق به دوره هخامنشيان است يكي از چهار اثر ثبت شده استان فارس در فهرست آثار جهاني است كه در سال 1979 ميلادي با شماره 114 در سازمان جهاني علمي، فرهنگي و تربيتي ملل متحد (يونسكو) ثبت شد.
سلسله هخامنشيان از سال 330 تا 550 پيش از ميلاد در ايران حكومت كردند.
مجموعه جهاني تخت جمشيد در شهرستان مرودشت و در فاصله 60 كيلومتري شمال شيراز واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار