استاندار همدان با بیان اینکه سال گذشته برای 9 هزار و 581 نفر اشتغال ایجاد شده در حالی که در سال 93 برای 10 هزار و 85 نفر شغل ایجاد شده بود، افزود: هر ماه 900 تا هزار شغل در استان همدان ایجاد شده است.
کد خبر: ۲۲۰۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵ 28 April 2016
استاندار همدان از ساخت دو نیروگاه خورشیدی با سرمایه آلمان و انگلیس در همدان خبر داد.

به گزارش فارس، محمدناصر نیکبخت ظهر امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان با اشاره به توسعه کشور با تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: تکالیفی را ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور برای سازمان‎ها در نظر گرفته و به وزارتخانه‎ها اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تکالیف مربوط به کشاورزی، صنعت و معدن و چند بخش دیگر در خصوص اقتصاد مقاومتی داده شده است، بیان کرد: عزم مسئولان دولت، مجلس و قوه قضاییه باید بر اجرای اقتصاد مقاومتی باشد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه قرار نیست فقط دولت دنبال اجرای اقتصاد مقاومتی باشد، بیان کرد: دولت و سرمایه‌گذاران باید در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی تلاش کنند چراکه این تکلیف اساسی کشور را از هر تکانه اقتصادی مصون می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه همدان جزو استان‎های پیشرو در اقتصاد مقاومتی است، ادامه داد: از سرمایه‌گذاران برخی کشورها برای حضور در همدان دعوت شد که در استان نیز حضور یافتند.

نیکبخت با بیان اینکه در یک ماه اخیر هیأت‌هایی از کشورهای روسیه، آلمان، ایتالیا، عراق، سوئیس و انگلیس به استان سفر کردند، افزود: تفاهمنامه‎هایی در حال عملیاتی شدن است.

وی با اشاره به اینکه دو طرح مربوط به سرمایه‎گذاران خارجی در استان افتتاح شده و برای دو طرح نیز به توافق رسیده‎ایم، ادامه داد: اعتبار ارزی این طرح‌ها تایید شده و توافق کردیم با سرمایه مستقیم خارجی آلمان و انگلیس دو نیروگاه خورشیدی با سرمایه‎گذاری 16 میلیون دلار در استان انجام شود.

استاندار همدان با بیان اینکه زمین مورد نیاز این دو طرح نیز تحویل شده است؛ در ادامه به سرمایه‎گذاری‎ کشورهای خارجی در استان اشاره کرد و احداث کارخانه بخاری کم مصرف، ساخت کارخانه بتون از سوی عراقی‎ها، کارخانه لنت ترمز و ... را از جمله سرمایه‌گذاری‎های انجام شده دانست.

وی با تأکید بر اینکه اقدامات زیادی در رابطه با اقتصاد مقاومتی در استان همدان انجام شده است، افزود: وقتی با انسداد یک‎هزار و 300 چاه غیر مجاز به اندازه پنج سد اکباتان آب صرفه‌جویی می‌شود، در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

نیکبخت در ادامه از سرریز شدن سد اکباتان طی امروز خبر داد و  افزود: 93 درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که جهاد کشاورزی باید اقدامی در راستای استفاده بهینه از آب سرریز شده انجام دهد.

وی با تأکید بر اینکه جهاد کشاورزی تلاش خوبی برای آبیاری تحت فشار و گلخانه‌ها انجام داده است، افزود: باید از آب استفاده بهتری شود و دلیلی ندارد کشت‌های پرآب‌بر در استان انجام شود.

استاندار همدان با بیان اینکه سال گذشته برای 9 هزار و 581 نفر اشتغال ایجاد شده در حالی که در سال 93 برای 10 هزار و 85 نفر شغل ایجاد شده بود، افزود: هر ماه 900 تا هزار شغل در استان همدان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون چندین جلسه در رابطه با رفع موانع تولید در استان همدان برگزار شد که 239 مصوبه داشته است، افزود: ریز گزارش این جلسات باید در جلسه آینده ارائه شود.

نیکبخت از روسای جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و میراث فرهنگی خواست تا طرح‌های مربوط به تسهیلات سفر که در بانک‌ها وجود دارد را بررسی کنند و ادامه داد: در جلسه آینده باید آمار و گزارش این موضوع نیز ارائه شود.

وی در ادامه با بیان اینکه پرداخت 188 میلیارد تومان از یک‌هزار و 200 میلیارد تومان برای طرح‌های مربوط به سفر کم است و از این فرصت استفاده نشده، ادامه داد: پنج طرح از طرح‌های مصوب سفر رئیس جمهوری به همدان افتتاح شد اما این خوب نیست که نتوانیم از تسهیلات سفر استفاده کنیم.

استاندار همدان در ادامه وارد کردن نام و اشتغال ایجاد شده در سایت سامانه رصد را اجباری دانست و ادامه داد: هر دستگاهی که مدعی است شغل ایجاد کرده؛ باید اشتغال ایجاد شده را وارد سامانه رصد کند.

وی در خصوص مشکل فنی و حرفه‌ای استان در رابطه با کمبود فضای آموزشی بیان کرد: اگر فنی و حرفه‎ای محل آموزش کم دارد به طور حتم آموزش و پرورش برای رفع نیاز به این نهاد کمک می‌کند.

نیکبخت در ادامه با انتقاد از گفته مدیرکل فنی و حرفه‎ای استان مبنی بر اینکه «متأسفانه 70 درصد مهارت‌آموزان فنی و حرفه‌ای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند»، افزود: وقتی این موضوع این گونه بیان می‌شود دانشجو و فارغ‌التحصیل دانشگاهی برای شرکت در دوره‎های آموزشی فنی و حرفه‎ای بی‌رغبت می‌شود.

وی با بیان اینکه مگر کسی که از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شود نیاز به مهارت‌آموزی ندارد؟ افزود: مهارت آموزش فارغ‌التحصیلان دانشگاهی عیب نیست.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال را عبادت می‌دانم، ادامه داد: اجرای اقتصاد مقاومتی تاثیر چشمگیری از ایجاد اشتغال برای جوانان دارد.

وی افزود: اگر کارشناسی بدون منطق و قانون، سرمایه‌گذاری را خسته کند دیگر به مدیر دستگاه نمی‎گویم بررسی کند؛ بلکه خود ورورد پیدا می‎کنم.

نیکبخت در خصوص طرح پرفسور سمیعی برای ساخت هتل بیمارستان در همدان بیان کرد: یک هکتار زمین برای طرح پرفسور سمیعی کم است چراکه این پروژه شامل بیمارستان، هتل و داروخانه است و بهره‌برداری انتفاعی نیز ندارد.

وی به مرحله دوم انتخابات مجلس اشاره کرد و افزود: امیدواریم در مرحله دوم نیز حضور حداکثری مردم را شاهد باشیم چراکه این انتخابات نیز کمتر از مرحله اول نیست.

استاندار همدان در پایان سخنانش افزود: مردم به هرکسی رأی بدهند برای ما محترم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار